پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
پیشکسوت فوتبال ایران:

فوتبال ایران به چند ستاره محدود شده/ با این شرایط در جام جهانی زنگ تفریح می‌شویم

دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 798228
ابراهیمی گفت: اگر چند ستاره و لژیونر را از این فوتبال بگیریم، چیزی برای ارائه و نمایش نخواهیم نداشت.
فوتبال ایران به چند ستاره محدود شده/ با این شرایط در جام جهانی زنگ تفریح می‌شویم
گروه ورزشی جهان نيوز: ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط این روز‌های فوتبال ایران اظهار داشت: برخی‌ متاسفانه چشمان‌شان را به روی واقعیت بسته‌اند و نمی‌خواهند حقیقت را ببینند. باید قبول کنیم فوتبال ایران شرایط خوبی ندارد و اگر چند ستاره و لژیونر را از این فوتبال بگیریم، چیزی برای ارائه و نمایش نخواهیم نداشت. سال‌هاست در مورد این مسائل حرف می‌زنیم، اما گوش شنوایی نیست و جای تاسف است.

وی افزود: اگر چند بازیکن مطرح فوتبال ایران که در لیگ‌های معتبر جهان بازی می‌کنند را کنار بگذاریم، به تعدادی بازیکن از تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان و چند تیم دیگر می‌رسیم که ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند؛ اگر با همین نفرات به جام‌جهانی برویم، زنگ تفریح خواهیم شد.

* فوتبال ما بر اساس اتفاقات و حضور چند چهره پیش می‌رود
پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه در بحث استعدادیابی کاری انجام نشده است، تصریح کرد: در مورد استعدادیابی حرفی نداریم، چون کاری نشده که بخواهیم از آن دفاع کنیم. فوتبال ما بر اساس اتفاقات و حضور چند چهره پیش می‌رود، اما در کل چیزی برای ارائه ندارد. موضوع استعدادیابی مقوله‌ای فراموش شده در فوتبال ایران است و جای آن را دلالی و این جور مسائل گرفته و کسی هم به فکر نیست.

ابراهیمی در رابطه با وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: تمام هم‌گروه‌های ما تیم‌های سختی هستند و هیچ دیدار آسانی در قطر وجود ندارد. اینکه دوستان می‌گویند در گروه خوبی حضور داریم، فکرِ کاملاً اشتباهی است. انگلیس که تکلیفش مشخص است و بیشتر ترکیب این تیم را ستاره‌ها تشکیل می‌دهند. این تیم به قطر می‌آید تا بتواند پس از چندین دهه ناکامی، با جام قهرمانی به خانه بازگردد.

* دیدار با انگلیس سرنوشت‌ساز است
وی درباره هم‌گروه‌های ایران در جام جهانی تاکید کرد: بازی نخست تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، یک دیدار سرنوشت‌ساز است تا بدانیم مقابل قدرت‌های برتر فوتبال دنیا چه کیفیتی داریم. آمریکا هم نسبت به جام جهانی ۱۹۹۸ ترکیب متفاوتی در تیم خود دارد و مطمئناً بازی آسانی برای ما در پش نیست. از سویی بازی با تیم‌هایی نظیر انگلیس واقعاً دشوار است چرا که تاکنون با این تیم تجربه بازی نداشته‌ایم. معتقدم باید با تیم‌هایی که فوتبال آن‌ها شباهت زیادی به انگلیس و آمریکا دارد مواجه شویم تا بتوانیم از این طریق شبیه‌سازی خوبی انجام دهیم.

ابراهیمی درباره اینکه آیا موافق حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی است یا خیر، خاطرنشان کرد: به هر حال در این مدت کوتاه کنار گذاشتن اسکوچیچ تصمیمی کاملاً اشتباه است، زیرا تا مربی جدید بخواهد تفکرات خود را به بازیکنان القا کند زمان از دست رفته، پس بهتر است با همین مربی به جام جهانی برویم. امیدوارم با حضور لژیونر‌هایی که در تیم ملی داریم، بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *