پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 798178
سهمیه ایران از لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۲۴، سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود.
افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش جهان نيوز، بر اساس گزارش سایت «فوتی رنکینگز»؛ رده‌بندی نهایی لیگ‌های آسیایی که برای تخصیص سهمیه به فدراسیون‌های عضو AFC در مسابقات باشگاهی تحت‌نظر این کنفدراسیون در پایان فصل ۲۰۲۲ اعلام خواهد شد، سهمیه‌هایی است که برای فصل ۲۰۲۴ لحاظ خواهد شد. رده‌بندی لیگ‌های آسیایی بر اساس نتایج ورزشی تیم‌های باشگاهی فدراسیون‌های عضو در چهار فصل گذشته ارزیابی می‌شود.

بر اساس گزارش این سایت؛ ایران در رده‌بندی پایانی فصل ۲۰۲۲ با یک پله صعود در رده چهارم و پس از لیگ‌های عربستان، ژاپن و کره جنوبی قرار خواهد گرفت و سهمیه‌اش برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ (۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) خواهد رسید. در حال حاضر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ (۲ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه پلی‌آف) است.


عربستان، ژاپن، کره جنوبی و ایران برای فصل ۲۰۲۴ لیگ قهرمانان آسیا همگی ۱+۳ سهمیه خواهند داشت و ازبکستان و قطر هم که در رده‌های بعدی خواهند بود، سهمیه ۲+۲ را به خود اختصاص خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *