جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار حزب الله لبنان درباره پول پاشی انتخاباتی

يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 798129
معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد که حزب‌الله همچنان به عنوان یکی از نیروهای سیاسی بزرگ منطقه باقی خواهد ماند.
هشدار حزب الله لبنان درباره پول پاشی انتخاباتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی سخنانی درباره انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد: حزب الله همواره وجود داشته و هنوز هم وجود دارد و به عنوان یکی از نیروهای سیاسی بزرگ منطقه باقی خواهد ماند و این حق را دارد که هر کسی را برای انتخابات پارلمانی معرفی کند و در چارچوب دموکراتیک با دیگر احزاب رقابت داشته باشد. اما حزب الله هرگز هیچ طرفی را به چالش نمی‌کشد و کسی را تحریک و یا تهدید نمی‌کند و به دنبال سیطره بر تصمیمات هیچ حزب و گروهی نیست.

شیخ دعموش افزود، تمام صحبت‌هایی که این روزها از برخی می‌شنوید مبنی بر اینکه حزب الله می‌خواهد بر حوزه‌های انتخاباتی یک فرقه خاص سیطره پیدا کند بخشی از کمپین تحریک و ارعاب و اتهام زنی و دروغ است که مخالفان و دشمنان مقاومت به راه انداخته‌اند تا چهره حزب‌الله را مخدوش کرده و لبنانی‌ها را بترسانند و آنها را از مقاومت دور کنند.

وی تصریح کرد، صرف نظر از گرایش‌های فرقه‌ای و حزبی و سیاسی مردم لبنان، ما به آنها به عنوان ملتی نگاه می‌کنیم که دغدغه یک سرنوشت و زندگی و توسعه مشترک و امنیت و عزت را دارند.  بنابراین نه در انتخابات پارلمانی و نه در سایر انتخابات جایز نیست که کسی برای منفعت سیاسی یا  کسب کرسی پارلمانی و یا خدمت به طرف‌های خارجی به دنبال تشدید تعصبات فرقه‌ای و مذهبی و یا تفرقه‌افکنی میان مردم و تحریک آنها علیه یکدیگر باشد.

این مسئول حزب الله با اشاره به اینکه گفتمان ارائه شده از سوی دشمنان مقاومت یک گفتمان تحریک‌کننده و تنزل یافته است که در آن از زبان منفور فرقه‌ای و تفرقه‌افکنانه استفاده می‌شود تاکید کرد، استفاده از چنین گفتمانی دلیل بر ضعف و شکست صاحب آن است.

شیخ دعموش ادامه داد، کسی که برای به دست آوردن کرسی پارلمانی اقدام به دروغ‌گویی و اتهام زنی و نشر اطلاعات نادرست و تحریک علیه حزب الله می‌کند به دنبال کشاندن مردم به نزاع و درگیری داخلی است.  کسی که به دنبال همزیستی مسالمت آمیز و صلح در لبنان باشد هرگز علیه ریشه‌دارترین و بزرگترین طایفه در لبنان که طایفه شیعیان است  تحریک‌آفرینی نمی‌کند و علیه بزرگترین حزب سیاسی در لبنان یعنی حزب‌الله که بیشترین فداکاری‌ها را برای آزادسازی سرزمین و حمایت از لبنان و دفاع از استقلال و حاکمیت آن انجام داده، فتنه  به راه نمی‌اندازد.

وی گفت که بحران‌های زیادی در کشور وجود دارد و ممکن است که در آستانه مشکلات و بحران‌های بزرگتری باشیم اما دشمنان مقاومت به فکر کشور و رسیدگی به بحران‌های آن نیستند و تنها دغدغه آنها مقابله با حزب الله و سرنگونی مقاومت است و از همه ابزارها به این منظور استفاده می‌کنند. ما اکنون با یک چالش بزرگ و یک نبرد واقعی سیاسی روبرو هستیم که در آن مخالفان همه امکانات را برای ورود به این نبرد به کار گرفته‌اند و از طریق تبلیغات دروغین و نشر اکاذیب و توزیع پول‌های انتخاباتی تلاش دارند مردم را از مقاومت دور کنند.

وی در پایان خطاب به همه کسانی که در موضع مخالفت و دشمنی با حزب‌الله هستند و قصد تحریک علیه آن را دارند گفت، خودتان را خسته نکنید زیرا مردم ما همانگونه که در انتخابات قبلی نشان دادند، نتیجه هر چه که باشد مقاومت را رها و ناامید نخواهند کرد.  به جای سر دادن شعارهایی که چیزی از آن به دست نمی‌آورید و هرگز به نتیجه نخواهید رسید، به فکر سرنوشت کشور باشید؛ همانطور که اولویت همه نجات لبنان و جلوگیری از فروپاشی کامل آن و ارائه راه حل‌هایی برای مشکل برق و اموال سپرده گذاران و سایر بحران‌هاست و همه باید با همکاری یکدیگر برای حل این چالش‌ها گام برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *