جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹
آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

مسئولان تدبیر مؤثرتری برای درد جانکاه گرانی پیدا کنند/ قطعا سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود/ واکنش به اظهارات ضدملی فائزه هاشمی: مسئولان باید با این اراجیف برخورد کنند

جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 798011
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گرانی قیمت‌ها درد جانکاه مقام معظم رهبری است، گفت: رئیس جمهور هم این درد جانکاه را دارند و مسئولین در تلاش برای رفع آن هستند ولی باید تدابیر موثرتری برای رفع این مشکل بیابند تا مردم آرامش پیدا کنند.
مسئولان تدبیر مؤثرتری برای درد جانکاه گرانی پیدا کنند/ قطعا سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود/ واکنش به اظهارات ضدملی فائزه هاشمی: مسئولان باید با این اراجیف برخورد کنند
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه امروز(دوم اردیبهشت) تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: الگوی بندگی ذات مقدس ربوبی، امیرالمومنین(ع) و کانون فضائل است و مولا علی(ع) با تمام وجود خداوند را باور دارد و به عشق به خداوند دارد و ایمان با جان(ع) علی عجین شده است.

وی افزود: مولا علی امام همه عرصه‌های جهادی اعم از جنگ نظامی و هم جهاد با نفس است و 25سال سکوت ایشان عرصه فداکاری بزرگ ایشان است و اگر بخواهیم این نظام و انقلاب با شتاب به راهش ادامه دهد، نیازمند این ایمان داریم و می‌توانیم در مسیر مولا حرکت کنیم و همانند حاج قاسم‌ها سربازان وفادار علی(ع) بشویم.

خاتمی در خطبه دوم این نماز جمعه با بیان اینکه گرانی قیمت‌ها و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها درد جانکاه مقام معظم رهبری است و در پیام سال نو با تلخی از آن یاد کردند،‌گفت: رئیس جمهور هم این درد جانکاه را دارند و مسئولین در تلاش برای رفع آن هستند ولی مسئولان باید تدابیر موثرتری برای رفع این مشکل بیابند تا مردم آرامش پیدا کنند.

وی افزود: اینکه مردم پیش بینی فردا را نداشته باشند که قیمت ها چه خواهد شد، ناآرامی در جانشان ایجاد می‌کند و ما مسئولان محترم را دعا می کنیم که خداوند بهترین راه ها را پیش رویشان بگذارد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روز قدس در هفته‌ آینده اظهار داشت: گام هایی که در روز قدس به عنوان راهپیمایی برداشته می شود بی تردید عمل صالح و خداپسندانه است.

هر گامی که دشمنان را به خشم بیاورد عمل صالح است و از آن گام ها روز قدس است.

خاتمی با اشاره به دو اهمیت ویژه روز قدس امسال تصریح کرد: نخست جناینی است که در فلسطین اشغالی انجام می‌شود که موضوع صهیونیست سازی مسجدالاقصی است و مسلمانان را از قبله اول مسلمین بیرون می کند و شهرک‌نشینان صهیونیست را جایگزین آنان میکنند و این توطئه بزرگ است و جای مرگ بر اسرائیل دارد.

خاتمی با بیان اینکه راه پیمایی روز قدس فریاد رسای علیه این جنایت است،‌گفت: رژیم صهیونیستی بسیار امیدوار بود که با سازش مرتجعین منطقه‌ آرامش بیابد و مسئله فلسطین به حاشیه برود ولی آفرین به فلسطینی ها که با عملیات شهادت طلبانه شان رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشتند و دین ما می گوید اینها باید پشتیبانی شوند.

وی با اشاره به اهانت به قرآن در سوئد و حمایت دولت و پلیس این کشور از این اقدام سخیف و جاهیلانه گفت: عجیب است با شعار آزادی از این اقدام حمایت می کنند و آزادی در سوئد به معنای آزادی اهانت به پیامبران و بسترسازی برای نژادپرستی است و الا آزدی آنها شعار است.

وی افزود: در برخی از این کشورهای اروپایی اگر کسی علیه هلوکاست حرفی بزند یا چیزی بنویسد زندانی اش می کنند ولی اهانت به مقدسات دو میلیارد مسلمان مورد حمایت قرار می‌گیرد. 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اهانت کنندگان مطمئن باشند این اقدامات به ضررشان است و به فضل خدا نمی‌توانند موج اسلام گرایی را بگیرند و این اقدام نشان از نبود منطق است.

خاتمی با اشاره به سالگرد حادثه طبس، گفت: آمریکا دائم علیه ملت ایران توطئه کرده است و از کودتای 28مرداد 1332و از آغاز پیروزی انقلاب یک روز از توطئه علیه ملت ایران بازنمانده است و این است که مردم ایران شعار مرگ بر‌ آمریکا را هیچ وقت فراموش نمی‌کنند.

امام جمعه موقت هران با اشاره به انفجارهای افغانستان گفت: به حاکمان افغانستان به صراحت می گوییم که وظیفه شما تامین امنیت شهروندان است و  این وظیفه کجا رفته که مسجد و مراکز آموزشی بمب منفجر می شود و حق مردم است که به شما بگویند به وظیفه‌تان عمل کنید و عاملان این جنایت را دستگیر و به سزای عملشاتن برسانید.

وی افزود: برخی می خواهند روابط برادرانه دوملت ایران و افغانستان را تیره کنند و این شگرد استکباری است و به فضل خدا روابط برادرانه بین دو ملت آسیب نخواهد دید.

خاتمی درخصوص مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: همه می دانند که مذاکرات وین متوقف شده و تمام حرف این است که آنچه را که مقام معظم رهبری می خواهند باید تحقق یابد.

اولا باید تضمین جدی باشد نه اینکه امروز قرارداد ببندند و فردا کسی بیاید و آن را نقض کند. همچنین باید پرونده PMD‌که مدام ایران را محکوم به ساخت بمب اتم می‌کنند بسته شود.

وی با تأکید بر اینکه همه تحریم‌ها ازجمله هسته‌ای و حقوق بشری بلا استثنا باید لغو شوند، گفت: مذاکره کنندگان ذره‌ای از خطوط قرمز مقام معظم رهبری عبور نخواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به‌ویژه ارتش در تراز انقلاب اسلامی و محوب دلهای مردم هستند و یاد و خاطره سپهبد شهید قرنی و سپهبد صیاد شیرازی را گرامی می داریم.

خاتمی با بیان اینکه سپاه افتخارات فراوانی دارد و ملت ما قدردان این فرزندان ایثارگر هستند،‌گفت: این افتخار سپاه است که بگوید ما موشک باران کردیم و اگر پا را فراتر بگذارید تل آویو و حیفا با خاک یکی می‌شود.

وی افزود: قطعا سپاه باید از لیست تحریم ها خارج شود و اگر کسی همنوا با اسرائیل و آمریکا بگوید نباید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج شود، این آزادی بیان نیست بلکه مخالف منافع ملی است و مسئولین باید با این اراجیف برخورد کنند.

خاتمی تصریح کرد: سپاه پاسداران محبوب بوده،‌ هست و خواهد بود.‌
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چرا به حرفهای فائزه اینقدر توجه میشود و حساس هستید؟؟!! مگر خیلی مهم است؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
بله که مهم است توهین به پیامبر اعظم همراهی با کشورهای غربی است یادتان رفته انها در ایران که نیستند اما این فرد در ایران است و باید جواب قاطع و قانونی را بگیرد تا تکرار نشود
داود
Iran, Islamic Republic of
توهین به پیامبر رحمت و مهربانی(ص) قابل تحمل نیست دستگاه قضایی باید اقدام نماید.
Iran, Islamic Republic of
مهمتر ساده زیستی مسئولان می باشد.
سوال
Iran, Islamic Republic of
فائزه چرا مغایر منافع ملی سخن می گوید و به مقدسات توهین می کند ؟!
مجید
Iran, Islamic Republic of
مسئولان باید برخورد نمایند.
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
این وظیفه علمای اسلام ومراجع وحوزه های علمیه است که بافائزه برخوردکنند چون حوزه ومراجع سربازان دین وامام زمان عج هستند.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
وظیفه علمای اسلام ومراجع وحوزه های علمیه خیلی بزرگتر از این حرفهاست
Iran, Islamic Republic of
عامل تورم نقدینگی و تورم بودجه سالانه است..