جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

مردم چقدر پای‌بند اعمال شب‌های قدر هستند؟

جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 798006
نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) درخصوص انجام مراسم و اعمال شب‌های قدر نشان می‌دهد، ۸۳.۷ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، در ماه رمضان امسال اعمال شب‌های قدر را انجام خواهند داد.
مردم چقدر پای‌بند اعمال شب‌های قدر هستند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با هدف بررسی انجام مراسم و اعمال شب‌های قدر از سوی مردم، نظرسنجی را در سطح ملی با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال کل کشور و تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به صورت تلفنی انجام داد.

۵۰.۷ درصد پاسخگویان این نظرسنجی مرد و ۴۹.۳ درصد زن بودند. ۲۷.۷ درصد پاسخگویان در رده سنی ۲۹-۱۸ سال، ۴۷.۱ درصد در رده سنی ۴۹-۳۰ سال و ۲۵.۲ درصد در رده سنی ۵۰ سا  ل و بالاتر قرار دارند. ۶۳.۲  درصد گروه نمونه فاقد تحصیلات دانشگاهی و ۳۶.۶ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و ۷۴.۳ درصد پاسخگویان در نقاط شهری و ۲۵.۷ درصد در روستاها سکونت دارند.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۸۳.۷ درصد پاسخگویان اعلام کردند که در ماه رمضان امسال (۱۴۰۱)‌، اعمال شب‌های قدر را انجام خواهند داد.


نظرسنجی تلفنی دیگری در سطح شهر تهران و از شهروندان بالای ۱۸ سال انجام شد. ۵۰.۷ درصد از پاسخگویان مرد و ۴۹.۳ درصد زن هستند. ۲۵.۴ درصد پاسخگویان در رده سنی ۲۹-۱۸ سال، ۴۶.۶ درصد در رده سنی ۴۹-۳۰ سال و ۲۸ درصد در رده سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۷۶.۸ درصد پاسخگویان ساکن شهر تهران اعلام کردند که در ماه رمضان امسال، اعمال شب قدر را انجام خواهند داد.
برچسب ها: شب قدر ماه رمضان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ملا
Iran, Islamic Republic of
بله تنها امیدمان همان خداست.
Iran, Islamic Republic of
مشاهدات عینی من میگه که باید بیشتر باشه