چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

ساده‌ترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل

جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 797992
محققان در بررسی اخیر خود به ساده‌ترین راه در امان ماندن زوال عقل پی برده‌اند.
ساده‌ترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محققان در آخرین بررسی خود دریافتند، داشتن احساس هدف در زندگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

محققان شواهد هشت مقاله منتشر شده قبلی را بررسی کردند که شامل داده‌های بیش از ۶۲ هزار سالمند در سه قاره بود و دریافتند، هدفمندی با کاهش ۱۹ درصدی میزان اختلال شناختی قابل توجه بالینی مرتبط بود؛ علاوه براین،  افرادی که حس هدف بالاتری دارند تمایل بیشتری به ورزش  کردن دارند.

آنها دریافتند هدف یا معنای بالاتر در زندگی به طور قابل توجهی با کاهش خطر زوال عقل و اختلالات شناختی مرتبط است. این سطح از اختلال شناختی به اندازه زوال عقل جدی نیست، اما خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

شواهد قبلی نشان می دهد که احساس هدف در زندگی ممکن است برای بهبودی از استرس مفید و با کاهش التهاب در مغز مرتبط باشد  که هر دو ممکن است منجر به کاهش ریسک زوال عقل شوند.

این یافته ها که در مجله «Aging Research Reviews» منتشر شد، همچنین نشان داد که به نظر نمی رسد خلق و خوی مثبت تأثیری بر خطر زوال عقل داشته باشد.جاشوا استات، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «برنامه‌های پیشگیری از زوال عقل برای گروه‌های در معرض خطر که بر سلامت تمرکز می‌کنند، می‌توانند با اولویت دادن به فعالیت‌هایی که هدف و معنا را برای زندگی افراد به ارمغان می‌آورند، به جای فعالیت‌های لذت‌گرایانه که ممکن است خلق و خوی مثبت را افزایش دهند، جایگزین کنند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *