جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
رئیس جمهور در مراسم احیای در مرقد امام راحل؛

در مکتب سیاسی امام هیچ مستکبری مورد احترام نبود/ امام می‌فرمود ولایت فقیه نجات بخش کشور است

پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 797920
در مکتب سیاسی امام در کنار توجه به خدا و اخلاص، توجه به مردم بود و امام بنده خدا بود و به همین جهت هیچ مستکبری مورد احترام او نبود و هیچ قدرت شیطانی نزد او قدرت تلقی نمی‌شود و توجه امام این بود که هر فرد مظلومی در هر نقطه‌ عالم باید به او توجه شود.
در مکتب سیاسی امام هیچ مستکبری مورد احترام نبود/ امام می‌فرمود ولایت فقیه نجات بخش کشور است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امشب در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و احیا شب قدر در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره)، اظهار کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن مولای متقیان در جوار مرقد نورانی امام بزرگوار (ره) و ارادتمندان و سوگواران به ساحت مقدس حضرت امیرالمومنین(ع) قرار داریم و امشب شب بسیار بافضیلتی در زندگی همه ما است و لیله القدر شب امید است.

وی افزود: لیله القدر شب تصمیم، استغفار، انابه، نجوا و سر و سر با خدای متعال است و شبی است که پرونده اعمال به خدمت حجت الهی تقدیم می‌شود و لیلة القدر رقم خوردن مقدرات هستی است و معرفت نسبت به این شب و صاحب آن برای انسان بسیار لازم است.

رئیس جمهوری بیان‌کرد: این معرفت را باید صاحب این شب بخواهیم و امشب باید مدال معرفت و شناخت را طلب کنیم، شناخت نسبت به کتاب کامل قرآن کریم که امشب بر قلب انسان کامل نازل شد و آنچه نجات دهنده انسان است معرفت نسبت به کتاب کامل و انسان کامل است.

رئیسی با اشاره به اینکه تمام این مسائل برای هدایت انسان‌ها است، گفت: قرآن هدایت برای تمام انسان‌هاست، اما تمام انسان‌ها بهره نمی‌برند لذا در ابتدای سوره بقره به متقین اشاره شده و آنان که به هدایت‌های قرآن توجه می‌کنند، هدایت می‌شود اما برخی انسان‌ها بهره نمی‌برند.

وی ادامه داد: وجود مقدس نبی اسلامی برای تمام انسان‌ها و مردم است و هم هدایت قرآن و هم هدایت نبی مکرم اسلام برای کسی است که به آن دل می‌دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام بزرگوار فرمودند امتی که امروز لبیک‌گوی پیام اسلام، قرآن و پیامبر است ایمانشان بسیار قوی تر از کسانی که است که در زمان پیامبر بودند و امام مفسر و مبین قرآن و شاگرد مکتب پیامبر بود و مردم سخن او را شنیدند و از تمام جان و مال برای تحقق ندای او مایه گذاشتند.

رئیسی اضافه‌کرد: انسانیت انسان در پرتو ارتباط با قرآن و نورانیت آن شکل می‌گیرد و خلیفه الله کسی است که از خدا رنگ گرفته و جایگاه خداگونه شدن را پیدا کرده باشد و انسان اگر بخواهد در این جایگاه قرار بگیرد در این شب قدر امکان پذیر است و سرنوشت خود را رقم بزند.

وی ادامه داد: اگر قرار بود سرنوشت ما را تعیین کنند نمی‌گفتند در شب قدر به محضر الهی بیایید و توبه و انابه کنید و مشخص می‌شود انسان نقش مهمی در رقم زدن سرنوشت خود دارد.

رئیس جمهور بیان‌ داشت: هیچ کس امشب حق ناامیدی ندارد و خدا امشب تمام ما را دعوت کرده تا سخن و نجوای ما را به لطف و کرمش عنایت کند و غفلت‌ها باعث شده تا ما خدا و عظمت او را نبینیم.

رئیسی با اشاره به کتاب شرح دعای سحر امام خمینی(ره) گفت: امام عبد صالح خدا بود و خداوند متعال او را محبوب قلوب قرار داد و در مکتب سیاسی امام مهم‌ترین نکته اخلاص امام است و این جمله که عالم محضر خداست سنگ زیربنای تفکر امام و مبانی مختلف است.

وی ادامه داد: اگر نسبت به مقام ولایت معرفت پیدا شد و در آن مسیر گام برداشتیم و یعنی انسان بداند در درون و برون او خدا حاکم باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: امام در هیچ نقطه‌ای از صحیفه نور دعوت به خود نکرد و فقط دعوت به خدا کرد و اگر پیروزی حاصل می‌شد می‌فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر مشکلی پیش می‌آمد می‌فرمود ببینید که مشکلی در خودتان نبوده که این موانع ایجاد شده است.

رئیسی گفت: صاحب شب قدر وجود مقدس حضرت حجت(عج) است و ملائکه دیروز بر وجود پیامبر نازل می‌شدند و امروز بر وجود امام زمان (عج) نازل می‌شوند. 

وی ادامه داد: در مکتب سیاسی امام در کنار توجه به خدا و اخلاص، توجه به مردم بود و امام بنده خدا بود و به همین جهت هیچ مستکبری مورد احترام او نبود و هیچ قدرت شیطانی نزد او قدرت تلقی نمی‌شود و توجه امام این بود که هر فرد مظلومی در هر نقطه‌ عالم باید به او توجه شود.

رئیس جمهور تصریح‌کرد: امام می‌فرمود آنچه نجات بخش کشور است ولایت فقیه بوده و مراقب باشید آسیبی به کشور نرسد و امام با امید زندگی می‌کرد.

رئیسی گفت: آخرین سخنان امیرالمونین پیرامون توجه به دیگران و قرآن است و وصیت‌نامه امام (ره) نیز متاثر از این مکتب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
در مکتب سیاسی امام هیچ مستکبری مورد احترام نبود.