پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۸

نقدینگی ۴ هزار هزار میلیاردی ارث رسیده به دولت تورم زا است

سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 797769
نقدینگی ۴ هزار میلیارد که به دولت به ارث رسید تورم زا است و آثار آن بلند مدت است، و بودجه سال جاری احکامی دارد که آثار تورمی به جای می‌گذارد.
گرانی‌ها ارثیه دولت روحانی است
به گزارش جهان نيوز، بهادری جهرمی در نشست خبری امروز خود حل بحران کم آبی را اولویت دولت معرفی کرد و گفت:  مدیریت بحران کم ابی نیازمند تعامل مردم و دستگاه ها برای مدیریت مصرف است. ۹ جلسه به ریاست معاون اول در این زمینه برگزار شده‌ ۴ جلسه ویژه زاینده رود برگزار شده است. طرح شیرین سازی انتقال آب دریا اصلی ترین طرح است پیشرفتهای فیزیکی قابل قبول هم داشته اند. همزمان برای تامین آب شرب به تامین آب صنعت و کشاورزی هم توجه می شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است ادامه داد: اجرای فاز اول سامانه آب رسانی به شهرهای استان اصفهان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی داشته است و در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصدی همراه بوده است.

بهادری جهرمی از شناسایی۷۰ زمینه همکاری بین ایران و قطر در زمینه جام جهانی خبر داد و گفت: در سفر دو روزه ای هم وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر به ایران داشت. سه سند در حوزه حمل و نقل هوایی امضا شده است. در حوزه دریانوردی هم برای کالا و هم حمل و نقل مسافران صورت گرفته است. با پیگیری معاون اول رئیس جمهور بهره برداری مناسب از جام جهانی خواهیم داشت.

سخنگوی دولت عادی سازی برخی کشورهای عربی اسلامی را تقویت کننده سرکوبگری صهیونیستی ها معرفی کرد و ادامه داد: وزارت امور خارجه تماس هایی با حماس داشته و رایزنی هایی با وزرای خارجه برخی کشورهای اسلامی شده است. نامه ای نیز به دبیر کل همکاری اسلامی ارسال شده و خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده ایم.

وی با تاکید بر این نکته که عوامل گرانی روشن است نقدینگی ۴ هزار هزار میلیاردی ارث رسیده به دولت را تورم زا دانست و گفت: بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست.

بهادری جهرمی از شکل گیری سازمان ملی مهاجرین خبر داد و تاکید کرد: مساله مهاجران مساله روی میز وزارت کشور است. مهاجران افغانستانی هم به صورت قانونی هستند و برخی قصد ورود غیرقانونی داشته اند که تا حد ممکن شناسایی می شوند.

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور تاکید دارند بانیان وضع موجود نمی توانند حل کننده مشکلات باشند. کسانیکه کارایی لازم را خواهند داشت میتوانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی توانند با دولت همکاری داشته باشند.

بهادری جهرمی با بیان این نکته که دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو صادر نکرده است ادامه داد: مشکلات صنعت خودرو ریشه ای است. افزایش تولید مورد تاکید دولت است. ۱۸۰ هزار خودرو در پارکینگ دو خودروساز بود که امروز به زیر ۵۰ هزار تا کاهش یافته است.

وی در رابطه با وضعیت دارو در کشور گفت: ارز ترجیحی دارو حذف نشده است، در ابتدای امسال(در یک دوازدهم سال) یک میلیارد دلار برای دارو به وزارت بهداشت پرداخت شد و پیش بینی می شود در حوزه دارو امسال مشکلی نباشد.

وی از تعامل چندجانبه دستگاه دیپلماسی برای حل و مدیریت بحران ریزگردها خبر داد و گفت: ریزگردها مساله دامنه داری است. برنامه های داخلی و بین المللی در این زمینه در دستور کار است. سازمان محیط زیست برنامه ۱۰ ساله را طراحی کرده اند که در ستاد ملی گرد و غبار در حال پیگیری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
.....
United States
۲۱۲ هزار ملیارد تومان استقراض از منابع بانک مرکزی صحیح است؟؟؟؟؟؟!!
.
....
این بهانه را همه ی دولتها برای دولت های قبل از خود می آوردند وچیز جدیدی نیست
یک سوال(با اجازه اعلان جهان نیوز) .آیا قبل از حضور در عرصه ی انتخاباتی از این بدهی، اطلاع نداشتید!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
مسولانی که قادر به مهار تورم و گرانی نیستند وباعث رنج و عذاب مردم میشوند به بهشت نخواهند رفت.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
.......
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
.....