شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
ذوالفقارنسب:

جام‌جهانی را با مسابقات محلات اشتباه گرفتند/ باقری نیازبه پول ندارد

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 797754
مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال در راه آماده سازی جام جهانی قطر، گفت: آقایان بازی در جام جهانی را با مسابقات محلات اشتباه گرفته‌اند.
جام‌جهانی را با مسابقات محلات اشتباه گرفتند/ باقری نیازبه پول ندارد
گروه ورزشی جهان نيوز: بیژن ذوالفقارنسب مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با مهر، درباره برنامه آماده سازی تیم ملی ایران در مسیر حضور قدرتمند در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: فکر می‌کنم وقتی تیمی به راحتی به جام جهانی می‌رسد باید برنامه خیلی خوبی هم برای دوره آماده سازی خودش تدبیر کند اما متأسفانه فدراسیون فوتبال ایران درگیر حاشیه‌های فراوان مدیریتی شد که می‌توانم بگویم بی سابقه است.

وضعیت مبهم با فدراسیون پرحاشیه
مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: متأسفانه وضعیت تیم ملی فوتبال ایران کاملاً مبهم است و هیچ گونه امیدی برای برطرف کردن مشکلات آماده سازی تیم ملی وجود ندارد. چرا نباید زودتر از اینها سراغ بازی‌های تدارکاتی می‌رفتیم؟ برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا یا بازی‌های کونکاکاف و رقابت‌های فوتبال در قاره آفریقا ناگهانی نبوده است پس ما می‌توانستیم خیلی زودتر به مصاف تیم‌های مطرح دنیا برویم تا به حداقل‌ترین مساله که آمادگی و انسجام تیمی است برسیم.

سطح فوتبال در جام جهانی بالا می‌رود
ذوالفقار نسب با اشاره به نگاه غلط مدیران فعلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بازی‌های خیلی مهمی در جام جهانی ۲۰۲۲ داریم. گویا آقایان فکر می‌کنند در سطح محلات قرار است مسابقه دهیم. فکر می‌کنم سطح فوتبال نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ بسیار بالاتر خواهد بود. همچنین با توجه به میزبانی خاورمیانه قطعاً یکی از پر تماشاگرترین تورنمنت‌های فوتبال دنیا را خواهیم دید.

بازی با کانادا برای آمریکا
وی درباره برنامه‌ریزی برای بازی با تیم ملی کانادا تاکید کرد: تنها اتفاق مثبت در مسیر آماده سازی تیم ملی ایران همین یک دیدار است. بازی با آمریکا می‌تواند تکلیف گروه B را تا حد زیادی روشن کند. انگلیس قطعاً به عنوان یکی از مدعیان جام می‌تواند راحت به مرحله بعد صعود کند اما اگر ایران می‌خواهد به موفقیت برسد باید آمریکا را شکست دهد. کانادا شبیه به همان‌ها بازی می‌کند و اگر می‌خواهیم آرزوی دیرینه خود را برآورده شده بدانیم باید چنین دیدارهایی را بیشتر و بیشتر کنیم.

کریم باقری جنتلمن رختکن است
او درباره احتمال کنار گذاشتن کریم باقری از کادر فنی تیم ملی ایران به دلیل حضور همزمان در پرسپولیس تصریح کرد: هر تغییری می‌تواند به ضرر تیم ملی ایران باشد. به نظرم نباید روی مسائل فنی کریم باقری تمرکز کرد بلکه او یک جنتلمن واقعی در قلب فوتبالیست‌های فعلی تیم ملی است. شاید کریم باقری نقش چندانی در استراتژی فنی تیم نداشته باشد اما قطعاً قوت قلب رختکن تیم ملی در بین اعضای کادر فنی است. درباره کریم باقری بی انصافی می‌شود. صحبت‌ها درباره او غیر منطقی است.
 

او نیاز به پول فدراسیون ندارد
ذوالفقار نسبت با انتقاد از انتشار خبر میزان دستمزد کریم باقری گفت: باقری با توجه به پولی که در زندگی‌اش دارد نیازی به حقوق فدراسیون فوتبال نداشته و ندارد پس نباید بگوییم چرا چنین رقمی می‌گیرد. او عاشق اثر گذاری برای فوتبال ملی است و باید چنین دلسوزانی همیشه در صحنه باشند.

بی خبری از اسکوچیچِ تنها!
مربی پیشین تیم ملی با اشاره به اینکه دراگان اسکوچیچ بدون شک بهترین انتخاب برای ماندن در رأس کادر فنی تیم ملی ایران بوده است، گفت: اسکوچیچ شناخت عمیقی دارد اما نمی‌دانم چرا هیچ خبری از او نیست. مگر می‌شود تیم ملی تحت امر او حدود ۵ ماه دیگر در جام جهانی حضور داشته باشد اما خودش هیچ تلاشی برای بازی‌های تدارکاتی و هماهنگی با کادر اجرایی و بازیکنان تیم نکند. البته او نیز باید همراه داشته باشد و فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال کاملاً درگیر حاشیه‌های مدیریتی شده است تا کمترین اخبار مثبتی از تیم ملی به بیرون درز پیدا کند.
 

خطر برای عزت فوتبال ملی
ذوالفقار نسب در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی نیاز به اردوهای بسیار زیاد با کادر مجرب و تخصصی که مشاوره‌های صحیح فنی به کادر فنی فعلی بدهد، دارد. با شرایط فعلی عزت فوتبال ملی به خطر افتاده است. نباید به این موضوع بسنده کنیم که تیم ملی ایران با نسل طلایی فعلی قطعاً چهار بازی در جام جهانی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *