پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۶

وقیح مثل سخنان فائزه، وقیح‌تر مثل سکوت کارگزاران

سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 797691
سخنان اخیر فائزه هاشمی، سخنان عجیبی بود و عجیب‌تر اینکه یک حزب قانونی در قبال مواضع اعضای خود هیچ مسئولیتی نداشته باشد.
وقیح مثل فائزه، وقیح‌تر مثل سکوت کارگزاران
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، فائزه هاشمی رفسنجانی اخیراً در اظهارنظری وقیحانه هم‌سو با جنگ‌طلبان امریکا، از حفظ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌ها دفاع کرد!

حسین مرعشی در مورد سخنان فائزه هاشمی، تنها به گفتن اینکه «این مواضع موضع شخصی خانم هاشمی هست و موضع حزب کارگزاران نیست.» بسنده کرد. این موضع‌گیری هم پس از آن بود که یک خبرنگار با او تماس گرفت، یعنی اگر خبرنگار با دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تماس نگرفته بود، آن‌ها در مورد موضع‌گیری ضد ملی اخیر عضو حزب‌شان سکوت کرده بودند! مؤید این ادعا جمله بعدی مرعشی است که می‌گوید: «در حزب کارگزاران سازندگی هیچ بحثی در خصوص صحبت‌های اخیر خانم هاشمی نشده است.»

خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی هم تاکنون در مورد این سخنان فائزه هاشمی سکوت کرده‌اند. در گذشته، مواردی از موضع‌گیری‌های فائزه هاشمی باعث جدل مکتوب میان او و محسن هاشمی شده بود. دو سال پیش بود که دختر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با وب‌سایت انصاف‌نیوز گفت: «برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود، ولی اگر یک امریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشار‌هایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.»

در پی این اظهارات، محسن هاشمی در نامه‌ای به فائزه با منت گذاشتن بر سر نظام اسلامی آن هم به نفع خواهر خود، تلویحاً گفت که تو حق‌داری عصبانی باشی، ولی این بار عذرخواهی کن...!» او در این نامه مدعی شد: «می‌دانم که در سال‌های اخیر برخورد‌های نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه‌روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رئیس‌جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی! لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.»

فائزه هاشمی آنجا هم به تندی برخورد کرد و موضع برادرش را از سر منافع شخصی او برای باقی ماندن در قدرت دانست: «از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بار‌ها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود. به او حق می‌دهم، چون برای خودش آینده‌ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است.»

قبلاً فائزه هاشمی در گفت‌وگویی با خبر آنلاین گفته بود: «محسن در بین ما از همه محافظه‌کارتر یا به قول خودش عاقل‌تر است. خیلی دلش می‌خواهد ما را کنترل کند.»

سخنان اخیر فائزه هاشمی، سخنان عجیبی بود و عجیب‌تر اینکه یک حزب قانونی در قبال مواضع اعضای خود هیچ مسئولیتی نداشته باشد. این عضو حزب کارگزاران اخیراً در یک نشست مجازی در کلاب هاوس، گفت: «تن‌ها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند! چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود.»

منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی هم با اشاره به مصاحبه اخیر فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در فضای مجازی علیه سپاه و مجموعه نظام گفت: «من معتقدم که خانم فائزه هاشمی از خطوط قرمز نظام عبور کرده و ارزش‌های حاکم بر مملکت و منافع ملی را زیرپا گذاشته است.» او ادامه می‌دهد: «من معتقدم که باید مجموعه نظام برخورد تأدیبی مناسبی با فائزه هاشمی داشته باشد.»

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: «فائزه هاشمی در فتنه ۸۸ ضربات زیادی را به کشور و نظام وارد کرد و پس از آن هم شاهد لجن‌پراکنی‌هایی از سوی وی علیه نظام بودیم. به نظر من نظام باید در قبال افرادی همچون فائزه هاشمی رأفت خود را کنار بگذارد؛ چرا که این همه رأفت موجب جسارت این قبیل افراد می‌شود و به نظر من جمهوری اسلامی باید برخورد تأدیبی با فائزه هاشمی داشته باشد و او را سر جای خودش بنشاند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کوتاه آمدن‌های متعدد در قبال هجمه‌های رو به ازدیاد علیه منافع ملی .... در مقابل عبورهای متعدد انقلاب‌ستیزان داخلی از خطوط قرمز نظام که این خطوط با خون بهترین و متقی‌ترین افراد ایجاد و حفظ شده، قطعا در آینده خطر ساز خواهد بود
United States
خیلی صریح سپاه را به باد انتقاد گرفت ... ظاهرا به دنبال موضوعات دیگری هستند اما فایده نداره چون مقبولیتی در میان مردم ندارن
شجاع
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما این است که افرادی مثل این فرد را عددی حساب میکنیم ...باید در حد شهروندی بحساب بیاد
Iran, Islamic Republic of
هرزچندگاهی پارازیت های سیاسی رها می کنه
Iran, Islamic Republic of
خب اینو نگه چی بگه ؟ ...کسی تحویلش نمیگیره...!!
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
مگر دختر هاشمی چکاره این مملکته .
محمد حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
این نمی دونه که همین اسایشی داره که شبها در خانه راحت سر به متکا میذاره از نیروهای مسلح که یکی از انها سپاه عزیز
محمد حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
با این حرفهای بی ارزش هم به اسیاب دشمن اب میریزه .
Iran, Islamic Republic of
بنیان گذار انقلاب یک جمله طلایی دارند:اگرسپاه نبودکشور نبودکه دراین کلام نورانی در۱۰ ساله اخیر تلالو عظیمی داشته است .
Iran, Islamic Republic of
این خانم با این حرفها می خواهد توجه دیگران را به خود جلب کند .
جانباز
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
با این حرفهای بی پایه می خواهد خودش را مطرح و معرفی کند.
Iran, Islamic Republic of
......
امید
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب ندارد...!!!!