چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

راه درخواست از خدا برای گره‌گشایی چیست؟

دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 797663
وقتی انسان گرفتاری پیدا می‎‌کند و می‌‎بیند که تدبیرهایش کارساز نیست، دنبال کسی می‎‌گردد که بتواند این گره‌ها را باز کند، لذا متناسب با گره و مشکلش شخص مناسبی را برای حل آن پیدا می‌‏کند.
راه درخواست از خدا برای گره‌گشایی چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت ماه رمضان می‌گوید: انسان در زندگی، حاجات مختلف مادّی و معنوی دارد. حاجات مادّی هم اقسام خاصّی دارد و به تبع گرفتاری‎‌های مختلف، برای انسان حاجاتی پیدا می‌شود.

به طور کلی دعا یک نوع پناه بردن است. وقتی انسان گرفتاری پیدا می‎‌کند و می‌‎بیند که تدبیرهایش کارساز نیست، دنبال کسی می‎‌گردد که بتواند این گره‌ها را باز کند؛ لذا متناسب با گره و مشکلش، شخص مناسبی را برای حل آن پیدا می‌‏کند.

مثال‌‎های ساده می‌زنم تا مطلب روشن شود، مثلاً اگر گرفتاری مالی دارد، دنبال کسی می‎‌رود که بتواند گره مالی‌اش را باز کند. نمی‌‎رود دنبال طبیبی که متخصّص طب باشد، زیرا تناسب با گره مالی‌اش ندارد. این کار یک نوع پناه بردن و درخواست است. دعا درخواست است، پناه بردن و درخواست کردن از موجودی است که کارگشا و گره‌‏گشا است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *