چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

غذاهایی که باعث تشنگی روزه‌داران می‌شود

دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 797640
به روزه‌داران توصیه می‌شود در ماه مبارک رمضان از مصرف غذاهای شور، پر ادویه و سرخ کردنی پرهیز شود.
غذاهایی که باعث تشنگی روزه‌داران می‌شود
به گزارش جهان نيوز، علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی در گفتگو با مهر در خصوص تشنگی در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از معضلات روزه داران در ماه مبارک رمضان احساس تشنگی زیاد است که ناشی از افزایش حرارت و خشکی بیش از حد اندام‌های داخلی بدن مانند معده، مغز، کبد، قلب و ریه است.

وی افزود: به روزه داران توصیه می‌شود در ماه مبارک رمضان از خوردن غذاهای شور، سرخ کردنی، پر ادویه، تند و کنسروی و همچنین فست‌فودها پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه غذاهای گرم و خشک و همچنین پرخوری و درهم خوری نیز می‌تواند باعث تشنگی شود، خاطرنشان کرد: در خوردن مواد غذایی شیرین و قندهای مصنوعی باید پرهیز شود و روزه داران فعالیت بدنی سنگین، استرس و عصبانیت نیز نداشته باشند.

یارقلی با تأکید بر اینکه غذاهای کم چرب و همچنین ترش می‌تواند مانع تشنگی شود، اظهار داشت: در پختن غذاها از چاشنی‌هایی مانند آب نارنج، آلو بخارا، آبلیموی تازه و رب انار در وعده سحری (برای افرادی که مزاج گرم دارند) استفاده شود و مصرف میوه‌جات و سبزیجات نیز به میزان کافی با توجه به مزاج و دو ساعت بعد از افطار به روزه داران توصیه می‌شود.

به گفته وی، آب و نوشیدنی‌هایی مانند ماءالشعیر طبیعی در فاصله بین افطار و سحر و همچنین فالوده سیب با فاصله از افطار و تخم خرفه نیم کوب خیسانده در دوغ نیز توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی به دلایل یبوست در روزه داری اشاره و تصریح کرد: کاهش حرکت روده‌ها و مصرف کم مایعات و استفاده کم از مواد غذایی فیبر دار و نداشتن تحرک بدنی از جمله دلایل یبوست در روزه داران است.

متخصص طب سنتی گفت: بهترین میوه‌ها از افطار تا سحر، خیار، سیب و آب سیب است که با توجه به مزاج روزه داران توصیه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *