پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۵

روزه خواری بدون ترس!

هرمز راسخی
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 797634
به طور کلی از چند سال پیش قبح روزه خواری برای روزه خواران شکسته شده است و آنهایی که اهل مراعات در ماه رمضان نیستند بدون واهمه و بعضا با گستاخی به این عمل غیرشرعی مبادرت می ورزند.
جهان نيوز - هرمز راسخی: در خبرها آمده بود که سردار حسین رحیمی اعلام داشت طی ۴۸ ساعت گذشته پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با واحد‌های صنفی متخلف را اجرا کرد.

در این طرح بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی در سطح پایتخت مورد بازدید قرار گرفته است.

وی  افزود:با اجرای این طرح ۴۰۷ واحد صنفی که به طور غیر مجاز اقدام به ارائه مواد غذایی گرم کرده و زمینه روزه خواری و هنجارشکنی را فراهم کرده بودند پلمپ و یا اخطاریه داده شد.

 این سخنان رئیس پلیس تهران با استقبال و بازتاب های مثبتی روبرو گردیده و مردم با ارسال پیامک و نظرات خود در سایت های مختلف از پلیس بخاطر اجرای قاطعانه قانون در باره هنجار شکنان ایام ماه مبارک رمضان مراتب قدردانی خود را اعلام می کنند.

این موضوع دارای نکاتی است که ضرورت دارد تا در قالب نوشتاری این نکات را ذیلا بیشتر مورد تاکید قرار دهیم:

یک: موج رسانه ای که در این خصوصی به راه افتاد نشان داد که مردم بر خلاف تبلیغات مسموم بیگانگان و ایادی داخلی شان در خصوص رعایت شئونات دینی مخصوصا ماه مبارک رمضان همچنان حساسیت های دینی خود را حفظ کرده و در مواقع لازم برای پاسداری از خطوط قرمز خویش به میدان می آیند.

دو: بر خلاف سالهای قبل که بسیاری به غلط ، درون خودروهای خود را حریم خصوصی قلمداد کرده و اقدام به روزه خواری می کردند امسال دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی ابلاغ نمود: کسانی که به هر دلیل روزه نیستند می‌بایست از تظاهر به روزه خواری خودداری نمایند و در صورت ارتکاب تحت عنوان اقدام به جرم مشهود با آنان برخورد قانونی لازم صورت گیرد و از آنجا که اتومبیل حریم خصوص تلقی نمی‌شود تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود.

ورود دادستانی کل کشور به این موضوع ضمن اینکه آمورش های میدانی خوبی را به سطح جامعه کشانید، پلیس نیز به عنوان ضابط قوه قضائیه تقویتی دو چندان و بیش از سالهای دیگر بدست آورد که استقبال مردمی از برخورد با متخلفان بر این امر صحه گذاشت.

سه: فارغ از برخورد مناسب با برخی صاحبان اماکن روزه خوار نظیر رستوران و ساندویچی، اما متاسفانه گشتی در سطح محلات و مراکز خرید نشانگر آن است که برخی صاحبان اماکن دیگر بدون هیچ ترسی در مقابل محل کسب خود به روزه خواری مشغول هستند.

چهار: به طور کلی از چند سال پیش قبح روزه خواری برای روزه خواران شکسته شده است و آنهایی که اهل مراعات در ماه رمضان نیستند بدون واهمه و بعضا با گستاخی به این عمل غیرشرعی مبادرت می ورزند. باید تدبیری کرد که ضمن حفظ احترام ماه مهمانی خدا در اماکن، حرمت ماه رمضان در سطح شهر توسط افراد نگاه داشته شود و ترس بر روزه خواران حاکم باشد.

پنج: حمله به ماه رمضان و دفاع از روزه خواری که در برخی رسانه ها و از سوی بعضی فعالان رسانه ای و یا در شبکه های اجتماعی مطرح می شود هم نباید از سوی مسئولان قضایی بی جواب بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی باید برخورد کند و قوه قضائیه حمایت
Iran, Islamic Republic of
درون خودرو هم که مثل بیرون حساب میشه
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی کلا در بحث روزه خواری دچار یک تغافل هست و اصلا نگاهی حتی از زاویه امر به معروف و نهی از منکر هم به موضوع نداره .