کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات نشست مشترک مجلس و دولت

29 فروردين 1401 ساعت 9:08

رئیس جمهور در این نشست عنوان کرد که ما کار تحول اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم و حتی آبروی خود را هم پای این کار گذاشته‌ایم.


به گزارش جهان نیوز به نقل ازفارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در این جلسه ابتدا هفت نفر از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطالب خود را مطرح کردند که محور مشترک صحبت‌های آنها تأکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود که این مشکلات را منشأ‌ بروز مشکلات دیگر نیز می‌دانستند.

وی افزود: در این جلسه یکی از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از دولت خواست تا نظر خود را درباره طرح صیانت اعلام کند و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه جلسه مشترک مجلس و دولت معاون اول رئیس جمهور گزارشی را از اقدامات انجام شده برای تأمین و تولید واکسن کرونا از ابتدای کار دولت ارائه کرد و گفت که در ابتدای کار دولت به ما اجازه نمی‌دادند نه واکسنی تولید کنیم و نه وارد کنیم و منابع ما را کاملاً بلوکه کرده بودند. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: آقای مخبر همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم بخشی از آن را دارای منشأ خارجی دانست و اعلام کرد که افزایش قیمت نفت در جهان باعث افزایش دیگر کالاها شده است اما به هر ترتیب ما جلوی این تورم و گرانی می‌ایستیم و تمام تلاش‌مان را برای کاهش فشار بر مردم خواهیم داشت.

وی افزود: در ادامه جلسه تعدادی از وزرا از جمله وزرای نفت و کشاورزی نیز گزارش‌های خود را  ارائه کردند که افزایش تولید و صادرات نفت و برنامه‌های وزارت کشاورزی برای افزایش تولید نهاده‌ها و گندم و عرضه کود به کشاورزان از محورهای صحبت‌های وزرا در این جلسه بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد و گفت که در ۶ ماهه دوم سال گذشته ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمران و اشتغال تخصیص داده‌ایم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه رؤسای دو قوه مقننه و مجریه مطالب خود را ارائه کردند و رئیس مجلس گفت که ما باید از تجربه شرطی کردن اقتصاد درس بگیریم و آن را دیگر امتحان نکنیم.

وی افزود:‌ آقای قالیباف گفت که ما فرصت با ریسک بالا را داریم و باید در تصمیم‌گیری‌های‌مان شجاعانه عمل کنیم و جهاد تصمیم‌ را مبنای کار قرار دهیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور نیز در مطالب خود عنوان کرد که ما از همان ابتدا کار خود را با برنامه آغاز کرده‌ایم و در مورد ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس نیز گفت برنامه هفتم نیز برمبنای سند تحول دولت تنظیم و به مجلس ارائه خواهد شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تأ‌کید کرد ما اصلاحات اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم و حتی آبروی خود را نیز پای این کار گذاشته‌ایم.


کد مطلب: 797585

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/797585/جزئیات-نشست-مشترک-مجلس-دولت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com