پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۱

۳ هزار روز مشکل تراشیدند حال می‌گویند چرا حل نمی‌کنید؟!

دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 797580
حامیان دولت روحانی که در تمام ۳ هزار روز فعالیت این دولت، مطالبات معیشتی مردم را مسخره می‌کردند، ظرف چنده ماه اخیر متوجه شده‌اند کشور دچار مشکلات عدیده‌ای است و مردم، با مسائل معیشتی دست به گریبانند.
چرا مشکلاتی که ما ایجاد کردیم را حل نمی‌کنید؟
به گزارش جهان نيوز به نقل ازکیهان، این اظهار شگفتی درباره عملکرد متناقض حامیان دولت سابق را روزنامه وطن امروز منتشر کرده و نوشت: حامیان روحانی و دولتش که تمام رکوردهای تأسف‌بار در حوزه‌های مختلف را به تنهایی به نام خود زده‌اند، بدون اشاره به وضعیتی که تحویل دولت بعد داده‌اند، اکنون در مقام مطالبه‌گر و حامی مردم خود را جا زده و امیدوارند با این تردستی‌ها از حافظه ملت پاک شود که چگونه دولت وقت در مهیا کردن بدیهیات زندگی مردم نیز ناکارآمد بود و ضربه مهلکی به سرمایه اجتماعی نظام وارد کرد!

بزرگترین کاهش ارزش پولی‌، بالاترین نرخ تورم در ۲ دهه گذشته، رشد منفی اقتصادی و زیر صفر، بیشترین درصد رشد نقدینگی کشور به نحوی که میزان رشد نقدینگی در طول سال ۹۹ معادل کل نقدینگی ایجاد شده از ابتدای تاریخ انتشار و خلق پول در ایران تا پایان سال ۹۴ بوده، افزایش بیکاری جوانان‌، فاجعه قیمت مسکن که روحانی بدترین عملکرد را در بین تمام دولت‌های چند دهه اخیر داشته و رشد قریب به ۷۰۰ درصدی را ثبت کرده است، کاهش تولید ناخالص داخلی‌، جهش قیمت ارز از ۳ هزار تومان به بیش از ۲۶ هزار تومان‌، رشـد ۶۵۰ درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی از ۱۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان به ۹۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان‌، افزایش ۱۴۶ تا ۷۵۰ درصدی قیمت اقلام خوراکی‌، ۶ برابر شدن قیمت انواع خودرو، جهش نرخ سکه، وضعیت اسفبار بورس‌، حیف و میل‌های ده‌ها میلیارد دلاری و... تنها گوشه‌ای از مثنوی هفتاد من کاغذ گزارش عملکرد دولت روحانی است که سال‌ها ‌گریبانگیر مردم و دولت‌های پس از آن خواهد بود.

به این لیست، بدهی نزدیک به ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت در قالب اوراق قرضه را نیز باید اضافه کرد که عملاً دولت فعلی در کنار تمام هزینه‌ها مجبور است ماهانه به طور میانگین ۱۰ هزار میلیارد تومان از آن را تسویه کرده و عملاً پولی که معلوم نیست دولت قبل، با آن چه کرده، برای دولت سیزدهم فاکتور شده و باید پرداخت کند.

همچنین دولت روحانی توانست با ثبت بدترین وضعیت در شاخص‌های توزیع درآمد مانند ضریب جینی، عملاً فقرا را فقیرتر و مرفهان را پولدارتر کند و افزایش شکاف طبقاتی به مراتب بدتر از دولت پدر معنوی خودیعنی دولت سازندگی را به مردم هدیه کند!

حامیان دولتی که چندین تن طلا و میلیاردها دلار از ذخایر کشور را در پوشش «دلار جهانگیری» در جیب مفسدان و رفقا ریختند و دم برنیاوردند، امروز سوگوار وضعیت مردم شده و در حالی که تا سال‌ها جیب مبارک از مواهب دولت قبلی پر شده‌، اشک تمساح می‌ریزند!

حامیان دولتی در همان روزهای نخستین دولت فعلی پرداخت حقوق مرداد را بزرگ‌ترین مسئله پیش رو قلمداد می‌کردند، تاکنون به این سؤال پاسخ نداده‌اند که چگونه دولت فعلی توانست علاوه‌بر فروش نفت‌، حقوق کارمندان را سـر وقـت در تمام ماههای گذشته پرداخت کند؟

آنان که تابلوی مطالبه در دست گرفته و پیگیر محل هزینه‌کرد پول‌های نفت فروخته شده هستند، خود بهتر از همه می‌دانند آن‌قدر چاه در برابر دولت فعلی کنده‌اند که تا مدت‌ها باید این پول‌ها برای پر کردن آن‌ها صرف شود تا فشاری بیش از پیش به ملت وارد نشود! حامیان دولتی که تمام ارز ترجیحی ۱۴۰۰ را پیش از تحویل دولت به اتمام رساند، امروز نمی‌توانند با نمودار و درصد افزایش قیمت خود را دلسوز مردمی نشان دهند که کمرشان زیر تدابیر(!)‌ اندیشیده شده از ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ خم شده است!

منتقدان دولت به جای تردستی و شعبده بازی برای بزک چهره دولت سابق بهتر است اولا سابقه دولت متبوع خود در روانه کردن سیل تورم به سوی سفره‌های مردم و نابود کردن قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را مرور کرده و ثانیاً کمی به آمارهای رسمی مراجعه کنند که نشان می‌دهد اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت موجب شد نرخ تورم ۱۲ ماهه از ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ برسد (یعنی بیش از ۱۳ درصد کاهش داشته است).
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خودتون و عده حل کردن دادید برادر
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اداره کشور در جنگ و محاصره اقتصادی یادگار ماندگار روحانی
Canada
مگر من وعده داده بودم؟.
Iran, Islamic Republic of
به خدا ما که توقع نداریم خراب کاری 8 ساله روحانی چند ماهه جمع بشه
.
Iran, Islamic Republic of

جلوي گرانفروشي و سوء استفاده شركتهاي دولتي وغير دولتي را بگيرند .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چرا قبل انتخابات صحبت دیگری بود الان یه چیز دیگه میگن
Iran, Islamic Republic of
بسته های اینترنت را یه هفته هست دو برابر کردید چه ربطی به دولت قبل داره؟
غافل
Iran, Islamic Republic of
ما می دانیم اصلاح طلبان و روحانی با این ملت چه کردند
ولی نمی دانیم چرا محاکمه نمی شوند و تازه اول صف می نشینند.!!
مغفول
Iran, Islamic Republic of
تو چه میدانی برادر
Best
Iran, Islamic Republic of
محاکمه روحانی و دولتش هرچه زودتر بهتر
غافل
Iran, Islamic Republic of
من میدانم چه بلایی سرم اومده
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی برادر ؟
اصغر
Iran, Islamic Republic of
عزیز مشکلات کشور را صرفا به یک دولت گره زدن پاک کردن صورت مسئله است ....
Iran, Islamic Republic of
هر کی میاد همین ها رو راجع به نفر قبلی میگه ، چیز جدیدی نیست .
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
روغن وبرنج ودلار و پراید دوره روحانی چند بود؟الان چنده؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی شما کلا مملکت رو شخم زد و تحویل داد
حالا حالاها باید چوب شخم حسن خان رو بخوریم
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که کسری شدید بودجه و نقدینگی مهار نشه و با قوانین غلط بانکها که عامل رشد نقدینگی هستند مبارزه جدی و واقعی صورت نگیره هیچ کسی نمیتونه ادعای نجات اقتصاد .... رو داشته باشه ،
Iran, Islamic Republic of
همه اشکالات رو به روحانی حواله میدن!!!
Iran, Islamic Republic of
طلبکاران نجومی و خرابکاران اقتصادی و جهانی حالا طلب کار شده اند!!
Iran, Islamic Republic of
شما مدعی شفافیت در مجلس و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و عایدی بر سرمایه بودید؟ در هیچ کدام قوی عمل نکردید!