پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

قالیباف: قیمت‌ها را کنترل کنید

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 797535
با تعیین پیشران‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مدل برنامه‌نویسی برنامه هفتم متحول شود تا به جای کلی‌گویی به اولویت‌ها پرداخته شود.
قالیباف: قیمت‌ها را کنترل کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، آقای قالیباف در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز گفت که مدل برنامه نویسی برنامه هفتم باید متحول شود و به جای کلی گویی و تصویب مجموعه‌ای از احکام آرمانی و غیر قابل دستیابی، برنامه عملیاتی به تصویب برسد.

برنامه پنج ساله ششم توسعه سال ۹۶ برای اجرا ابلاغ شد و تا پارسال مهلت داشت؛ اما اجرایش برای یکسال دیگر تمدید شد.

در حالیکه دولت تا پابان خرداد ماه ۱۴۰۰ باید پیش نویس برنامه هفتم را ارائه می‌داد، برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند به علت فرآیند انتقال دولت، امکان ارسال این برنامه ایجاد نشده.

آمارهایی نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه تا آخرین سال اجرای آن محقق شده؛ آقای ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته «بسیاری از مباحث مرتبط با بیمه‌های اجتماعی و حمایت از کارگران، زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم‌درآمد که جزو تکالیف دولت در برنامه ششم بود نیز تحقق پیدا نکرد.»

قیمت‌ها را کنترل کنید
آقای قالیباف در بخشی دیگر از نطق پیش از دستورش گفت که اگرچه ریشه گرانی‌ها، تورم ناشی از عملکرد دولت‌های پیشین است اما این اتفاق، وظیفه دستگاه‌ها را در کنترل قیمت‌ها نفی نمی‌کند.

جمهوری اسلامی ایران پشتیبان انتفاضه مردم فلسطین است
رئیس مجلس همچنین کشتار هدفمند مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت «جمهوری اسلامی ایران تا دست‌یابی به هدف نهایی، پشتیبان انتفاضه مردم فلسطین خواهد بود.»

اظهار نظر آقای قالیباف پس از حمله نظامی‌های صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطین مطرح می‌شود.

در این حمله که روز جمعه رخ داده، ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند و حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شد.

یورش نظامی‌های صهیونیست واکنش برخی مقامات و کشورها را در پی داشته؛ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای تأکید کرده رژیم صهیونیستی باید به وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مقدسات آن احترام بگذارد.

آقای نایف الحجرف از جامعه بین‌الملل خواسته تا به مسئولیت خود در زمینه حفظ امنیت و سلامت نمازگزاران فلسطینی و واداشتن رژیم صهیونیستی در عمل به تعهدات خود به عنوان یک رژیم اشغالگر طبق قوانین بین‌الملل عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
...حتما قیمتها را کنترل میکنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چشم!!