کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود زنان به ورزشگاه‌ها ۸ سال معطل ماند

27 فروردين 1401 ساعت 14:37

موضوعاتی از قبیل ورود زنان به ورزشگاه‌ها ۸ سال در دولت روحانی معطل نگاه داشته شد و علی‌رغم جنجال‌های رسانه‌ای دولت آقای روحانی اقدامی در این‌باره انجام نداد.


به گزارش جهان نیوز، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حاشیه‌سازی‌های جریان غربگرا با محوریت زنان اظهار داشت: بحث زنان و پیگیری مطالبات جامعه‌ بانوان موضوعی است که متاسفانه ۸ سال دولت آقای روحانی و جریان غربگرا به نوعی راجع به آن وقت‌کشی کردند و به جای اینکه به متن مشکلات جامعه زنان پرداخته شود به حواشی پرداخته شد.

روحانی تلاشی برای ایجاد زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام نداد
وی افزود: موضوعاتی از قبیل ورود زنان به ورزشگاه‌ها ۸ سال معطل نگاه داشته شد و علی‌رغم جنجال‌های رسانه‌ای در مورد لزوم ورود زنان به ورزشگاه‌ها، تلاشی در جهت ایجاد زیرساخت مناسب برای این امر را شاهد نبودیم و دولت آقای روحانی اقدامی در این‌باره انجام نداد و بیشتر تلاش کرد تا در این حوزه حاشیه‌سازی و جار و جنجال رسانه‌ای کند.

الهیان با بیان اینکه اکنون پس از ۸ سال فرصت‌سوزی جریان غرب گرا تلاش می‌کند که خود را مدعی حقوق زنان و پیگیری مطالبات آنان نشان دهد درصورتی که کارنامه مثبتی در این خصوص از این جریان مشاهده نمی کنیم، گفت: مطالبات اساسی زنان مثل مسائل اقتصادی، معیشت و اشتغال زنان و رفع موانع فرزندآوری زنان در طول این سال‌ها پیگیری نشد و به جای پیگیری جدی این مطالبات تلاش شد که فضای روانی جامعه به سمت جار و جنجال رسانه‌ای سوق داده شود و این جریان اساساً حیات خود را در جنجال‌های رسانه‌ای جست‌وجو می‌کند.

دولت زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر اینکه در دولت آقای رئیسی باید تلاش جدی در حوزه مطالبات زنان صورت بگیرد،‌ بیان داشت: یکی از مشکلاتی که اخیراً مشکل‌ساز شد، بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها هست و طی صحبتی که با معاون امنیتی وزارت کشور داشتیم، مخالفتی در این ارتباط در دولت آقای رئیسی دیده نشد و باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود و این امر با لحاظ کردن کرامت و شان زنان صورت بگیرد و فضای هیجانی ورزشگاه‌ها موجب زیر پا گذاشتن شان زنان شرکت کننده در ورزشگاه نباشد و درب‌های ورودی جدا و جگاه مستقل برای بانوان در ورزشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

وزیر رفاه پیگیر مشکلات پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار باشد
الهیان با اشاره به مشکلات معیشتی بانوان و لزوم پیگیری جدی آنها تصریح کرد: بیمه زنان خانه‌دار امروز با مشکلاتی مواجه است که یکی از آنها افزایش دوبرابری حق بیمه زنان است که پرداخت آن در توان بانوان خانه‌دار نیست و در این خصوص آقای دکتر عبدالملکی وزیر محترم رفاه باید تدابیری را بیندیشند تا حق بیمه کمتری برای این بانوان منظور شود.

 نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: درمورد بیمه زنان سرپرست خانوار هم که در بودجه مبالغی برای آن در نظر گرفته شده، باید پیگیری جدی‌تری از سوی دولت صورت گیرد تا زنان سرپرست خانوار هم که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، بتوانند از رفاه آینده خود مطمئن شوند.

 نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شعار سال 1401 خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای بانوان تحصیل‌کرده در جامعه باید نقش ویژه این بانوان در مسیر تولید دانش‌بنیان به طور ویژه دیده شود و حمایت‌های لازم از بانوان متخصص و تحصیل‌کرده جهت تولید دانش‌بنیان صورت گیرد.


کد مطلب: 797422

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/797422/ورود-زنان-ورزشگاه-ها-۸-سال-معطل-ماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com