جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سال جدید هیچگونه اصلاح قیمت دارو نداشته ایم

شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 797396
داروها در کشور، یک قیمت واحد دارند و در سال جدید هیچگونه اصلاح قیمتی برای دارو نداشته‌ایم.
سال جدید هیچگونه اصلاح قیمت دارو نداشته ایم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بهرام دارایی، ضمن تاکید بر ضرورت گزارش اقدامات مغایر با قوانین مرتبط با دارو، اظهار کرد: پیگیری‌های حوزه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با قوت در حال انجام است و مردم در صورت مشاهده هر گونه عدول از قوانین مرتبط با دارو می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق شماره داخلی ۳ سامانه ۱۹۰ به وزارت بهداشت ارائه کنند.

وی با بیان اینکه داروها در کشور یک قیمت واحد دارند و در سال جدید هیچ گونه اصلاح قیمتی برای دارو نداشته‌ایم، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو مسئول قیمت گذاری دارو در کشور است و این قیمت گذاری در کمیته‌ای ویژه با حضور نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

دارایی بیان کرد: پس از تصویب قیمت در این کمیته، قیمت دارو از طریق سامانه الکترونیک به داروخانه‌های سراسر کشور اعلام می‌شود و داروخانه‌ها نیز موظف هستند که فاکتور فروش داروهای با و بدون نسخه را به مردم ارائه و مردم نیز باید فاکتور از داروخانه‌ها، طلب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *