پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

افاضلی: کانادا و ایرلند گزینه‌های خوبی برای تیم‌ملی هستند/ با این شرایط بازی با تیم‌های بزرگ شدنی نیست

شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 797380
کارشناس فوتبال گفت: خودمان را گول نزنیم، انجام بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ مشکلاتی دارد و در این شرایط صحبت از آن خنده‌دار است.
تیم‌های مناسب برای بازی تدارکاتی تیم ملی
به گزارش جهان نيوز، هومن افاضلی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص گروه تیم ملی در جام جهانی و اینکه برخی اعتقاد دارند امسال شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی داریم، اظهار داشت: فکر می‌کنم این افراد حدود 50سال از فوتبال عقب هستند و یا اینکه به دنبال داستان دیگری می‌گردند. در این گروه ما از نظر کیفیت، تیم چهارم هستیم و برای گرفتن نتایج غیرمترقبه کار خیلی سختی داریم.

این آمریکا با تیم سال98 تفاوت شگرفی دارد
وی در خصوص شرایط تیم‌های حاضر در گروه B‌جام جهانی قطر، گفت: انگلیس در دفاع، حمله و همچنین در تغییر بازی از دفاع به حمله، از حمله به دفاع تیم متوازنی است. علاوه بر توازن تیمی، از نظر فردی هم کیفیت بالایی دارد. این تیم پس از سال‌ها نشان داده یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و جزو معدود سال‌هایی است که کیفیت بالایی دارد.

کارشناس فوتبال با اشاره به تیم آمریکا عنوان کرد: این تیم با تیم سال98 از نظر کیفیتی تفاوت شگرفی دارد. شاید برخی لیگ MLS‌ را ببینند اما این تیم لژیونرهای زیادی دارد که در تیم‌های بزرگ اروپایی مانند بارسا، چلسی و دورتموند بازی می‌کنند. البته این مساله شاید روی هماهنگی تیم آمریکا تاثیر بگذارد ولی از نظر بدنی کیفیت بالایی دارند. بنابراین از نظر کیفیت فردی با تیم 98 اصلا قابل مقایسه نیست. در آن بازی هم آمریکا از نظر کیفیت تیمی بهتر از ما بود اما خدا به ما لطف کرد و برنده شدیم.

افاضلی در خصوص آخرین عضو این گروه که از بین سه تیم اوکراین، ولز و اسکاتلند انتخاب خواهد شد، گفت: هرکدام از آن‌ها بیایند برایمان رقیب سختی خواهد بود. اگر به لیگ‌های آن‌ها توجه کنیم می‌بینیم که شرایط خوبی دارند. تنها اوکراین شاید به خاطر مسائل جنگ شرایط متفاوتی داشته باشد اما از نظر انگیزشی بالا هستند. همچنین ممکن است در مسائل اردویی شرایط مناسبی نداشته باشند که در این مورد هم دیگر کشورهای اروپایی به این تیم کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هر سه تیم حاضر در پلی‌آف از نظر سازماندهی از ما بهتر هستند. دو تیم بریتانیایی نیز از نظر جسمانی شرایط خیلی بهتری نسبت به ما دارند و تمام این مسائل در گروهی که همه تیم‌هایش وضعیت فیزیکی بهتری نسبت به ما دارند، کار را بسیار سخت می‌کند. باید واقعیت را بپذیریم و به مردم اطلاعات غلط ندهیم چون ممکن است بعد از جام جهانی آن‌ها را نسبت به فوتبال بدبین کند.
 

وقتی فدراسیون پول کارمندانش را ندارد، بازی با برزیل و آرژانتین خنده‌دار است
کارشناس فوتبال در مورد اینکه با وجود نیاز تیم ملی به برگزاری بازی تدارکاتی، تمرکز فدراسیون فوتبال معطوف به جنگ‌های مدیریتی است، عنوان کرد: امیدوارم مشکلات مدیریتی در اسرع وقت حل شوند. در غیر این صورت شرایط خیلی سختی بر فوتبال ما حاکم خواهد شد. باید فوتبال ما هرچه زودتر به ثبات برسد. منابع مالی تقریبا بسته هستند و هیچ پولی به فدراسیون نمی‌رسد. به نظر می‌رسد هیچ تلاشی هم برای تامین منابع مالی نمی‌شود و همه درگیر بحث برکناری و مجمع و... هستند.

وی افزود: نباید خودمان را گول بزنیم. برای برگزاری بازی بسیار خوب با تیم‌های مطرح، در وهله اول مباحث سیاسی وجود دارد که کار را سخت می‌‌کند. ضمن اینکه منابع مالی را هم باید در نظر گرفت. در زمانی که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند حقوق کارکنان خودش را بدهد بازی با تیم‌های بزرگ مانند برزیل و آرژانتین خنده دار است. اگرهم تلاشی در این مورد به کار گرفته می‌شود، به نظر نمی‌رسد که آن‌ها تمایلی برای انجام بازی داشته باشند.

افاضلی گفت: به همین خاطر باید این بازی‌ها را شبیه سازی کنیم. به عنوان مثال فوتبال کانادا به آمریکا نزدیک است و می‌‌تواند آپشن خوبی برای شبیه سازی باشد. یا ایرلند که شبیه ولز و اسکاتلند است، می‌‌تواند گزینه خوبی برای تیم ملی باشد. در کل باید ببینیم که آیا این موضوع عملی می‌شود یا خیر.

صحبت از سایز مربی تیم ملی، تسویه حساب شخصی است
وی در مورد حرف و حدیث‌هایی که پیرامون ادامه یا قطع همکاری با کادرفنی تیم‌ملی مطرح می‌شود، گفت: وقتی تیمی با یک کادرفنی به جام جهانی می‌رود، لیاقت این را دارد که همراه تیم وارد این تورنمنت شود. صحبت‌هایی که در مورد سایز مربی و... می‌شود به نظر می‌رسد تا حدودی تسویه حساب شخصی است. در این مساله تا حدودی خودبزرگ بینی، قدرنشناسی و ناسپاسی وجود دارد. قدیم، این مسائل در کشور ما باب نبود و نمی‌دانم چرا اینطور شده اما در کل کسی که تیمی را به جام جهانی برده، در این مسابقات باید روی نیمکت آن هم بنشیند.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه قرارداد نداشتن مربیان تیم ملی باعث ایجاد شایعاتی شده، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال باید با مردم صادقانه صحبت و تصمیمش را اعلام کند. کادرفنی و مربیان در این مقطع نیاز به حمایت قاطع دارند. وقتی در قبال این حرف‌ها سکوت می‌شود روی ذهن سرمربی تیم هم اثر می‌گذارد. اگر تصمیم بر حفظ اسکوچیچ است باید صراحتا اعلام و قرارداد دستیارانش تمدید شود. الان هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم. هیچ زمانی برای اینکه به دنبال آرزوها و رویاهایمان برویم، نداریم. هیچ پولی هم برای انجام کارهای عجیب و غریب نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای افاضلی تا میتونست تیم ملی را تحقیر کرد: رقبا از نظر فیزیکی خیلی بهتر از ما هستند، از نظر سازماندهی خیلی بهتر از ما هستند و...
همین تفکر روحیه اعتماد به نفس را از تیم ایران گرفته. چرا در والیبال کسی این حرفها را نمی زند؟
حق بین
Iran, Islamic Republic of
تیم ملی ما الان چه برنامه برای جام جهانی داره کدوم اردو و ....