پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
نماینده مردم دشتستان:

برخی از بخش‌های دولت خوب کار نمی‌کنند/ رئیس جمهور هیچ تعارفی با مدیران خودش ندارد/ دولت هنوز یک ساله نشده اما نمایندگان هم حق استیضاح دارند

شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 797354
نماینده مردم دشتستان در مجلس، گفت: به نظرم اگر وزیری عملکرد مطلوبی نداشته، حتما مجلس در این زمینه برای برخورد با آن وزیر و یا اینکه تذکر لازم داده شود تا روند کار را اصلاح کند، فعال خواهد شد اما در صورت بی‌توجهی امکان استیضاح هم وجود خواهد داشت.
برخی از بخش‌های دولت خوب کار نمی‌کنند/ رئیس جمهور هیچ تعارفی با مدیران خودش ندارد/ دولت هنوز یک ساله نشده اما نمایندگان هم حق استیضاح دارند
گروه سیاسی جهان نيوز: قرار است نمایندگان مجلس فردا شب افطار را مهمان رئیس جمهور باشند. این ضیافت افطار در حالی برگزار می‌شود که اخیراً دوباره طرح استیضاح تعدادی از وزرای دولت در مجلس مطرح شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس هم در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به مراسم افطاری رئیس جمهور با نمایندگان مجلس در روزهای آینده، گفت: در آنجا خیلی از مسائل شفاف بیان خواهد شود و با روحیه‌ای که از آقای رئیس جمهور سراغ داریم طبیعتا می‌پذیرند. یک جلسه همدلی که برای بررسی راهکارهای برون رفت از بی‌ثباتی در قیمت‌ها است و قطعاً عمده وزرا هم آنچه که نقد دلسوزانه باشد را می‌پذیرند.

در همین رابطه ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص مطرح شدن بحث‌هایی درباره ترمیم کابینه و یا استیضاح وزرا از سوی نمایندگان، گفت: یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر دولت و نظارت بر وزرا است، مجلس به لحاظ قانونی امکان استیضاح و عزل وزرا را دارد، این یکی از اختیاراتی است که قانون اساسی به نمایندگان داده است و آن‌ها باید در راستای دفاع از حقوق مردم و نظارت بر عملکرد وزرا از آن استفاده و آن را اعمال کنند.

وی ادامه داد: اگرچه زمان کوتاهی از عمر دولت گذشته و دولت هنوز یکساله نشده است اما حتی در این شرایط هم نمایندگان این حق را دارند که اگر نقص و کاستی در کار وزرا مشاهده می‌کنند، نسبت به موضوع استیضاح اقدام کنند و قانون این اجازه را به نمایندگان مردم داده است.

رضایی اضافه کرد: به نظرم اگر وزیری عملکرد مطلوبی نداشته، حتما مجلس در این زمینه برای برخورد با آن وزیر و یا اینکه تذکر لازم داده شود تا روند کار را اصلاح کند، فعال خواهد شد اما در صورت بی‌توجهی، امکان استیضاح هم وجود خواهد داشت.

نماینده مردم دشتستان در پاسخ به سوالی درباره احتمال ترمیم کابینه از سوی شخص رئیس‌جمهور، عنوان کرد: زمزمه‌هایی شنیده شده است من اطلاع دقیق ندارم که این موضوع چه اندازه جدی است، اما از این مساله اطمینان داریم که آقای رئیس جمهور در دفاع از حقوق مردم و تشکیل یک دولت قوی خیلی جدی هستند و در واقع حتما هیچ تعارفی با هیچکدام از مدیران خودشان در زمینه عملکردشان نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از بخش‌های دولت خوب کار نمی‌کنند و مردم ناراضی هستند، به طور مثال مردم از وضعیت خودروسازی خیلی شکایت دارند، از تورمی که وجود دارد، ناراضی هستند؛ برخی مسائلی که انتظار می‌رفت ساماندهی شود و خود رئیس‌جمهور هم روی آن تاکید داشت، ساماندهی نشده و فکری به حال آن نشده است.

رضایی گفت: انتظار می‌رود که اتفاقات خوبی امسال در دولت رخ بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سن بلوغ اقتصادی دولت را بفرمائید تا مردم تکلیف خود را بدانند
Iran, Islamic Republic of
بله این سخنان درست هست