سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

بیماری پارکینسون و علائم آن

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب: 797340
تنوع غذایی مطلوب و تغذیه سالم، ورزش منظم و خواب کافی می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند تا سلامت خود را بهبود بخشیده و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.
بیماری پارکینسون و علائم آن
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، پارکینسون بیماری است که در اثر ابتلا به آن تعداد سلول های عصبی که انتقال دهنده عصبی دوپامین را به سلول های دیگر می رسانند، کاهش پیدا می‌کند.

با گسترش مرگ سلولی به بخش‌های بزرگ‌تر مغز، بخش های بیشتری تحت تاثیر این عارضه قرار می‌گیرند و این موضوع منجر به تشدید اختلالات حرکتی و غیرحرکتی می شود.

بیماری پارکینسون یک بیماری شایع است که با افزایش سن، کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

از آنجاییکه علت دقیق پارکینسون ناشناخته است، روشهای پیشگیری از این بیماری نیز همچون یک راز باقی مانده است.

شروع زودهنگام بیماری پارکینسون می تواند یک تشخیص نگران کننده باشد زیرا به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد و خانواده اش تاثیر می گذارد.

هنگامیکه فرد در سنین پایین‌تر به پارکینسون دچار شود، احتمال ارتباط ژنتیکی آن نیز بیشتر است.

همچنین ممکن است پیشرفت متفاوتی نسبت به این بیماری در افراد مسن داشته باشد. آگاهی از علائم بیماری می تواند به فرد کمک کند تا در مراحل اولیه تحت کنترل قرار گیرد.

در حالیکه رژیم غذایی خاصی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد اما بیشتر افراد مبتلا به این بیماری برای حفظ سلامت کلی خود باید از انواع غلات کامل، سبزیجات، میوه ها، شیر و محصولات لبنی و غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت و لوبیا استفاده کنند.

همچنین مصرف خوراکیهایی از جمله خشکبار، روغن زیتون، ماهی و تخم مرغ به دلیل چربی های مفید توصیه می شود. تنوع غذایی مطلوب به بیمار کمک می کند تا انرژی، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنند.

در مراحل پیشرفته بیماری ممکن است به تنظیم زمان مصرف پروتئین بر اساس برنامه دارویی به منظور بهبود اثربخشی داروها نیاز باشد.

علاوه بر مصرف دارو، راه های زیادی وجود دارد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون می توانند سلامت و تندرستی خود را بهبود بخشند، توانمندی جسمی خود را حفظ کنند، علائم بیماری را کاهش دهند و کیفیت زندگی خود را بالا ببرند.

مهمترین اقدامات برای کنترل علائم این اختلال، انجام منظم حرکات ورزشی، مصرف آب به مقدار کافی و خواب مطلوب است.

علاوه بر این، یوگا، ماساژ یا حرکت درمانی، طب سوزنی و غیره نیز روشهایی عالی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
حتی یک علامتش را هم درج نکرده اید چه برسد به علائم.