پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سیر و کاهش فشار خون

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب: 797333
فواید سلامتی سیر شامل کاهش علائم سرماخوردگی، کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین اختلالات عصبی می‌شود.
سیر و کاهش فشار خون
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فواید سلامتی سیر شامل کاهش علائم سرماخوردگی، کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین اختلالات عصبی می‌شود.

سیر معجزه درمان فشار خون
 
فشار خون بالا در حدود ۱/۳ از جمعیت کشورهای پیشرفته را درگیر خود کرده است، این بیماری بدون علامت خاصی است و سبب افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی می‌شود.

بیماری فشار خون به قاتل خاموش معروف است.

داروهای کاهنده فشار خون دارای طیف وسیعی از عوارض ناخواسته هستند که این مسئله افزایش علاقه مردم به استفاده از غذاهای کاهنده فشار خون مانند سیر را توجیه می‌کند.

مصرف سیر چه تاثیری بر روی فشار خون دارد؟

سیر گیاهی است از گروه سبزیجات که از مدت‌ها قبل برای کاهش فشار خون استفاده می‌شده است.

  در یکی از این مطالعات که افراد مختلف را مورد بررسی قرار داده بود مشاهده شد که مصرف پودر سیر به مقدار حدودا ۲.۵ گرم در روز و به مدت ۸-۱۲ هفته بدون اینکه عارضه جدی‌ای از خود بر جای بگذارد به ترتیب باعث کاهش ۶.۷ و ۴.۸ واحدی در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می‌شود.

در مطالعات متعدد دیگری که بر روی مصرف سیر و کاهش فشار خون صورت گرفته بود مشاهده شد که مصرف روزانه ۶۰۰-۲۴۰۰ میلی گرم پودر سیر به مدت ۸ تا ۱۲ هفته می‌توانید در افراد مختلف باعث کاهش فشار خون بین ۲.۵ تا ۱۱ واحد شود.

سیر چطور فشار خون را کاهش می‌دهد؟

آلیسین اصلی ترین ماده موثره در سیر است که نقش بسیار مهمی را در کاهش خون ایفا میکند.

مطالعات نشان میدهند که آلیسین موجود در سیر از تولید آنژیوتانسین II که با تاثیر بر روی عروق خونی و تنگ کردن آنها باعث افزایش فشار خون میشود جلوگیری می‌کند.

دانشمندان معتقدند خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی سیر تاثیر این ماده مغذی را بر روی کاهش فشار خون دو چندان می‌کند و از افزایش فشار خون پیشگیری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *