شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اوکراین/ تشکر کولبا از مواضع ایران بر مخالفت با جنگ

پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 797201
در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشردوستانه و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردند.
گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اوکراین/ تشکر کولبا از مواضع ایران بر مخالفت با جنگ
به گزارش جهان نيوز، در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشردوستانه و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی ضمن تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ، به لزوم توجه به راه‌حل سیاسی و گفتگوی دیپلماتیک اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است مذاکرات طرفین، به ثبات و صلح منجر شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم پزشکی هلال احمر به اوکراین، تاکید کرد: ضروری است امنیت کامل اماکن دیپلماتیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف تأمین شود.

دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و تشکر از مواضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ تاکید کرد: دولت اوکراین حداکثر تلاش خود را برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک به‌عمل خواهد آورد.

وی همچنین ضمن تاکید بر موضع کشورش مبنی بر این که اوکراین خواستار توقف جنگ و درگیری است، از تداوم مذاکرات با همتای ایرانی استقبال و ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه در سطوح و ابعاد مختلف گسترش یابد.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
یهویی چی شد؟؟!!!.