پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

«یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ویژه رمضان» به حساب چه افرادی واریز می‌شود؟! +جزئیات

پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 797190
به دستور رئیس‌جمهور قرار است مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه کمک معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود؛ اما این یارانه ویژه در روز جمعه پیش رو به حساب چه افرادی واریز می‌شود؟!
«یارانه ویژه رمضان» به حساب چه افرادی واریز می‌شود؟! +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بنا بر دستور ابراهیم رئیسی و همزمان با ماه مبارک رمضان، قرار است مبلغ 150 هزار تومان تحت عنوان "یارانه کمک معیشتی" به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

اما این یارانه ویژه به چه کسانی تعلق خواهد گرفت؟!
پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره افراد مشمول یارانه کمک معیشتی ماه رمضان حکایت از آن دارد که خانواده مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی جزء نخستین گروه‌های دریافت‌کننده یارانه کمک معیشتی ماه رمضان خواهند بود همچنین زنان سرپرست خانوار نیز مشمول دریافت این یارانه خواهند بود.

افرادی که در دهک‌های یک تا چهار و همچنین به احتمال زیاد جاماندگان دریافت سهام عدالت بخش دیگری از کسانی هستند که یارانه کمک معیشتی ماه رمضان را دریافت خواهند کرد.

آنطور که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، ساعت 24 جمعه 26 فروردین‌ ماه 1401 یارانه 150 هزار تومانی کمک‌ معیشت ماه مبارک رمضان به حساب 11 میلیون و 38 هزار و 520 خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.

بر اساس ماده 4 آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید امکان درخواست رسیدگی به خانوارها برای دریافت یارانه در مقاطع زمانی 6 ماه (خردداد یا آذر) هر سال فراهم کند و بر اساس آن پرداخت‌ها صورت بگیرد.

این درحالیست که بنابر پیگیری‌های صورت گرفته اطلاعات وزارت رفاه برای پرداخت یارنه‌های حمایتی از آبان 98 تا به امروز بروزرسانی نشده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا کنه حق به حقدار برسه
Iran, Islamic Republic of
پدر من بازنشسته و مستاجر و بدون ماشین بوده رو تو دولت قبل زدن پولدار...از اون موقع هم نه سهام عدالتی و نه یارانه معیشتی ونه یارانه عید و رمضانی....
رحیمی
United States
اون مبلغ هم مث بقیه کمک معیشتی ها شامل کارگر ساختمونی نشده.