جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چگونه روسیه تحریم‌های دلاری را به حاشیه برد

چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 797154
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که خزانه این کشور به اندازه کافی طلا و یوآن دارد که بتواند تبعات تحریم‌های غرب را محدود کند.
چگونه روسیه تحریم‌های دلاری را به حاشیه برد
به گزارش جهان نيوز، الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه گفت: این کشور به اندازه کافی و علی‌رغم مسدود شدن نیمی از دارایی‌های دلاری و ارزی این کشور توسط غرب، یوآن و طلا در خزانه خود دارد تا بتواند تبعات تحریم‌های غرب را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد.

بانک مرکزی روسیه طی سال گذشته سهم دلار از حساب ذخیره ارزی و طلای خود را از 21.2 درصد در ژانویه سال 2021 به 10.9 درصد در ژانویه سال جاری کاهش داده است. در عین حال سهم یورو در این حساب نیز از 29.2 درصد به 33.9 درصد افزایش یافته است.

آمار بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد که همچنان سهم یوآن چین از حساب ذخیره ارزی این کشور از 12.8 درصد در سال 2021 به 17.1 درصد در سال جاری افزایش یافته است و سهم طلا بدون تغییر 21.5 درصد است. در قالب تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین حدود نیمی از 642 میلیارد دلار ذخایر ارزی و طلای روسیه توسط آمریکا و متحدانش مسدود شده است.

نابیولینا طی گزارش سالانه خود به پارلمان روسیه گفت: این شرایط غیرطبیعی و شوک واردشده باعث تغییرات بزرگی خواهد شد. روند دشوار انطباق با شرایط جدید به شکلی اجتناب ناپذیر باعث کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه خواهد شد اما اقتصاد این کشور می‌تواند دوباره به سمت رشد مثبت بازگردد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *