جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا

چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 797141
کاهش عرضه گاز مورد انتظار روسیه به اتحادیه اروپا سبب افزایش سرسام اور قیمت انرژی در بین کشورهای عضو این اتحادیه می شود.
افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، قیمت گاز طبیعی در اروپا روز سه شنبه پس از هفت بار کاهش دوباره روند افزایشی به خود گرفت زیرا انتظار می‌رود صادرات گاز روسیه از خاک اوکراین کاهش یابد.

طبق گزارش‌ها، صادرات گاز روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا به ۶۸ درصد از میزان تعهد داده شده این کشور رسیده است که توسط غول انرژی روسیه گاز پروم قرارداد ترانزیت آن با کشورهای عضو اتحادیه بسته شده بود.

با این حال همواره گازپروم اعلام می‌کند که جریان گاز صادراتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطابق با درخواست مشتریان است. طبق گزارش‌ها تا ۱۲ آوریل، درخواست کشورهای اروپایی برای واردات گاز روسیه ۷۴.۵ میلیون متر مکعب بوده است. در همین حال، عرضه از طریق خط لوله نورد استریم روسیه تقریباً به ظرفیت کامل خود رسیده است.

قیمت گاز در هلند به طور میانگین ۳.۹ درصد در ماه می و ۲.۸ درصد دیگر در آمستردام در روز گذشته افزایش یافته و به ۱۰۲ دلار و ۹۱ سنت در مگاوات ساعت رسیده است.

در بازار گاز انگلیس، قرارداد یک روزه گاز با ۳.۵ درصد افزایش به ۲۲۰.۵۱ پنس رسید، از طرف دیگر قیمت گاز در خطوط لوله یامال به اروپا و خطوط گاز مالنو در آلمان و لهستان نیز با اغزایش قابل توجهی روبرو شده است.

با این حال گفته می‌شود قیمت گاز روسیه تاکنون تحت تأثیر بحران اوکراین قرار نگرفته است. به گفته مارتین راتس، استراتژیست گاز اروپا در بانک مورگان استنلی، قیمت‌های کوتاه مدت گاز اروپا در حال حاضر تحت تأثیر ۲۰ تا ۴۰ درصد حق بیمه پرداخت شده توسط شرکت‌های بزرگ است که به دلیل خطر اختلال در عرضه به پرداخت آن روی آوردند.

در همین حال، آخرین تنش بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و روسیه بر سر تقاضای مسکو برای پرداخت پول گاز به روبل، نگرانی‌هایی را در مورد توقف عرضه روسیه از ۲۰ آوریل (زمانی که پرداخت‌های قرارداد انجام می‌شود)، افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از افزایش شدید قیمت خودرو بگید نه از گاز اروپا.
Iran, Islamic Republic of

آقا جلوی افزایش قیمت ماشین را با واردات مقطعی و غیر قابل پیش بینی شونده برای دلال ها و با برخورد قاطع با دلال ها و کنار گذاشتن مدیران متخلف لطفا و خواهشا بگیرید.
مردم دارن له میشن .