کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سپاه پارک علم و فن‌آوری در تهران می‌سازد

24 فروردين 1401 ساعت 11:44

قصد داریم مثل اصفهان در تهران نیز پارک علم و فناوری احداث کنیم و توافقاتی هم با معاونت علمی ریاست‌جمهوری داشته‌ایم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پارک علم و فناوری محیطی است که در آن واحد‌های تحقیقاتی مستقل یا وابسته به سازمان‌ها و صنایع، مجتمع شده و زیر پوشش و حمایت قرار می‌گیرند تا به خلاقیت و نوآوری بپردازند.

این پارک‌ها با راه اندازی مراکز رشد، سازمان‌های نوآور را تقویت کرده و فرایند‌های زایشی را تسهیل می‌کنند.

تعمیق ارتباط بین دانشگاه‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، واحد‌های تولیدی و مراکز تصمیم‌گیری دولتی برای توسعه فناوری و علوم کاربردی، از جمله اهداف ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری است.

بیش از ۸۰۰ پارک علم و فناوری در بیش از ۵۵ کشور جهان از جمله ایران ایجاد شده که بیش از ۴۰ مورد از آن‌ها در کشورمان ساخته شده است.

به گفته آقای بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری، افزایش تعداد مراکز رشد و مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری جزء برنامه‌های سال ۱۴۰۱ است.

سردار کوهستانی گفت: تقریباً از دو سال پیش با حمایت فرمانده نیروی زمینی سپاه، پادگان امام حسین (ع) اصفهان را که وسعت تقریباً ۵۰ هکتاری دارد، به امر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دادیم و بدین ترتیب، این مجموعه با نام مجتمع دانش‌بنیان امام حسین (ع) فعالیت خود را آغاز کرد.

این مجتمع به وسعت ۴۹ هکتار که تا ۱۰ سال قبل کاربرد نظامی داشت با توجه به قرار گرفتن در محدوده شهری به مجتمع دانش بنیان تبدیل شده است.

مجتمع صنایع دانش بنیان امام حسین (ع) با ظرفیت راه اندازی ۲۰۰ شرکت دانش بنیان با بهره‌گیری از نیرو‌های نخبه دانشگاه و صنعت راه حل برون رفت از مشکلات نظامی و غیرنظامی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نزسا همچنین گفت: سازمان جهاد خودکفایی نزسا برای بخش‌های غیرنظامی نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد به‌عنوان مثال مؤسسه شهید کریمی که در حوزه جنگ‌افزار و تجهیزات حوزه رزم زمینی فعالیت دارد، سفارشاتی را هم برای خودروسازان و سایر صنایع غیرنظامی کشور انجام می‌دهد و همین‌طور مؤسسه شهید زین‌الدین که در حوزه زرهی فعال است، علاوه بر تولید زره‌پوش‌های مورد نیاز، ماشین‌آلات مهندسی، ژنراتور برق و حتی برخی قطعات با فناوری بالا برای صنایع نظامی و غیرنظامی را هم تولید می‌کند.


کد مطلب: 797117

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/797117/سپاه-پارک-علم-فن-آوری-تهران-می-سازد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com