پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در «رعد۵۴»

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 797021
رییس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و قاچاقچیان در رعد ۵۴ پلیس پیشگیری خبر داد.
دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در «رعد۵۴»
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای پنجاه و چهارمین مرحله از طرح رعد و اولین مرحله طرح رعد در سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، هدف از اجرای این طرح را برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان دانست و اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و سر کلانتری‌ها در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۰۳ محل پاتوق سارقان و مالخران مورد شناسایی و برخورد قرار گرفت و با اجرای ۳۳۷ حکم قضایی، ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و افراد مجرم دستگیر شدند.

سردار رحیمی تصریح کرد: با اجرای این مرحله از طرح رعد، ۲۶ باند سرقت منزل، خودرو و اماکن خصوصی شناسایی و منهدم و ۲۳۳۵ فقره سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار داشت: در این طرح، ۳۰ درصد سارقان در حوزه قطعات و محتویات وسایل نقلیه، ۲۳ درصد در حوزه سرقت اماکن، ۱۷ درصد سرقت در معابر، ۹ درصد در حوزه قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، شش درصد سارق منزل و ۱۵ درصد سارق وسیله نقلیه و مغازه فعالیت داشتند.

وی گفت: پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد نیز از متهمان کشف و ضبط شد؛ همچنین ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم انواع کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف و در حوزه یکی از سرکلانتری‌ها بالغ بر 3 هزار و 563 لیتر مشروبات الکی از دو کارگاه بزرگ تولید مشروبات الکی کشف و ضبط  شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه طرح‌های پلیس در راستای برخورد با افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند با جدیت ادامه دارد تصریح کرد: تکرار و تعدد جرم توسط مجرم باید باعث شدت برخورد با مجرمین شده و مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اخیرا مجرمین را به دنبال رضایت از شاکی فرستاده و این موضوع سبب شده که مجرم، شاکیان را تهدید کند، در حالی که پلیس هیچگاه متهمی را برای رضایت نمی‌‌فرستد و آدرس و اطلاعات شاکی را به متهم نمی دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره طرح‌های پلیس در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم در این راستا پلیس در دو بخش پیشگیرانه و کنترلی کار خود را انجام داده و به اصناف و اماکن تذکر داده شده که صرفا با توجه به مواردی که اعلام شده باید فعالیت داشته باشند.

وی افزود: پلیس برای شب‌های احیا تمهیدات ویژ‌ه‌ای داشته و نیروهای پلیس به طور کامل در آماده‌باش صددرصدی خواهند بود.

سردار رحیمی درباره اتباع افغانی حاضر در تهران گفت: اتباع افغانی را میهمانان عزیز خود می‌دانیم و احترام به آنها را وظیفه همه دانسته و هیچ مشکل خاصی با اتباع افغانی نداریم. 

رئیس پلیس پایتخت از ایرانیان و اتباع غیرایرانی در خواست کرد که به توطئه‌های استکبار که به دنبال درگیری و تفرقه میان اتباع دو کشور ایران و افغانستان هستند توجه نکنند.

سردار رحیمی افزود: مردم نباید به کلیپ‌ها و فضاسازی‌های که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه کنند؛ اگرچه باید گفت پلیس کنترل‌های لازم را بر آنها را داشته و احترام آن‌ها مدنظر است.

وی درباره چگونگی رصد و کنترل بازار ارز اعلام کرد: فعلاً مسأله خاصی دربازار ارز نداریم اما یکی از وظایف پلیس کنترل بازار ارز و برخورد با سوداگران است که این موضوع انجام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت اينها چي ميشه بالاخره ؟؟؟.