سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲

علت افزایش ابتلای مجدد به کرونا

چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 796951
طبق مطالعات دانشمندان کانادایی, سویه اومیکرون باعث ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا شده است و این گزاره که «در صورت یک بار ابتلا به کرونا دیگر مبتلا نمی‌شوید» نقض شد.
علت افزایش ابتلای مجدد به کرونا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ابتلا به ویروس کرونا برای بار دوم زمانی یک امر نادر محسوب می‌شد, اما کارشناسان ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی می‌گویند که اکنون، با گسترش زیرمتغیر BA.۲ از سویه اومیکرون، عفونت‌های مجدد در افراد مبتلاشده رایج‌تر شده است.

"سی‌بی‌سی" در این باره نوشت, "جنیفر گومرمن"، پروفسور ایمونولوژی در دانشگاه تورنتو و مرکز تحقیقات کانادا، گفت: تحقیقات کمی در حال انجام است و اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد آزمایش‌های آنتی‌ژن سریع به‌اندازه‌ای که ما مقابل اومیکرون امیدوار بودیم دقیق نیستند و افراد مجدداً به‌سرعت به این سویه مبتلا می‌شوند.

میزان مثبت بودن تست PCR، ارقام بستری شدن در بیمارستان‌ها و داده‌های بررسی‌شده از فاضلاب بسیاری از استان‌های کشور کانادا, افزایش انتقال ویروس را نشان می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند داده‌ها از سراسر جهان نشان می‌دهد که خطر عفونت مجدد به سویه اومیکرون علی‌الخصوص زیرمتغیرهای آن بیشتر است.

عوامل زیادی وجود دارد که چرا فردی ممکن است دوباره به ویروس کرونا آلوده شود و محققان در تلاش هستند درک بهتری از عفونت مجدد و در طول همه‌گیری  اومیکرون به دست آورند.

داده‌های منتشرشده توسط بهداشت عمومی "انتاریو" در هفته گذشته نشان می‌دهد که حدود ۱۱۷۳۰ کانادایی از نوامبر ۲۰۲۰ مجدداً به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به‌گفته مقامات بهداشت "انتاریو" در کانادا، عفونت مجدد زمانی است که فردی دو مورد تأییدشده آزمایشگاهی "SARS-CoV-۲" با شواهدی مبنی بر عفونت‌های جداگانه ناشی از متغیرهای ویروسی مختلف داشته باشد.

دانشمندان آفریقای جنوبی در ماه دسامبر هشدار داده بودند که احتمال ابتلای مجدد به سویه اومیکرون میان افرادی که قبلاً با کووید۱۹ مبارزه کرده بودند بیشتر از جهش‌های قبلی است.

اخیراً افزایش دوباره عفونت‌های مجدد در بخش‌هایی از جهان مانند بریتانیا مشاهده شده است.

قبل از ۶ دسامبر، نسبت موارد روزانه در انگلیس که تصور می‌شد عفونت مجدد باشد، برای نزدیک به ۶ ماه کمتر از دو درصد بود, اما داده‌های دفتر آمار ملی انگلیس (UKHSA) نشان داد که این نرخ تا فوریه به ۹.۹ درصد افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علت بازگشایی مدارس است.
Switzerland
بارزترین اشتباه ستاد ملی کرونا ( حذف محدودیت ها+بازگشایی های غیر کارشناسی) می باشد...