کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد حاجی دلیگانی از موج گرانی‌ها

22 فروردين 1401 ساعت 14:14

بر این اساس کالاهای اساسی نباید قیمتی بیش از قیمت تعیین شده در شهریور سال ۱۴۰۰ داشته باشند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه (22 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه علیرغم پیگیری‌ها برای اصلاح مصوبه 8 دی هیأت وزیران و حضور نزد شما، آقایان مخبر، دهقان، میرکاظمی و وزیر نیرو گفت: همه شما حق را به بنده دادید اما این اصلاح انجام نشد که کلمه «حق اشتراکی‌ها» بعد از کلمه «حق آبی‌ها» بیاید و یا هر دو برداشته شود تا بر اساس حق و عدالت تصمیم‌گیری شود.

وی در ادامه درباره دستمزد کارگران گفت: افزایش آن خوب است اما در حال حاضر سهم حق بیمه افرادی که بیمه‌پرداز هستند مانند رانندگان و شاغلان صنایع دستی و یا کسانی که خود را بیمه کرده‌اند نیز افزایش یافته که در توان پرداخت آنها نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: از این رو باید در دولت مطرح شود با توجه به منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه 1401 به خصوص برای دو قشر اول و سایر مشاغل که توانایی پرداخت اضافه بیمه را ندارند، تدبیری اندیشیده شود چرا که ممکن است دیگر هزینه بیمه را پرداخت نکرده و دچار آثار و تبعات بدتر بعدی شوند.

حاجی دلیگانی همچنین با انتقاد از موج گرانی‌ها بیان داشت: در حال حاضر مردم برای تأمین ارزاق عمومی در تنگنا هستند که اگر ارزان نمی‌شود باید حداقل به ثبات برسد که در قانون بودجه 1401 نیز حکمی برای آن داده شد تا دولت با منابع در اختیار، قیمت کالاهای اساسی را بیشتر از قیمت شهریور 1400 افزایش ندهد که دولت باید در اجرای آن تسریع کند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: زمان به سرعت می‌گذرد و لازم است این موضوع در جلسه آینده که رئیس جمهور از نماینده‌ها دعوت کرده است به عنوان اصلی‌ترین موضوع بررسی شود.


کد مطلب: 796922

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/796922/انتقاد-حاجی-دلیگانی-موج-گرانی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com