پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

رأی‌گیری برای طرح صیانت، صرفاً استمزاجی بود

دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 796916
رأی‌گیری در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن تنها یک رأی‌گیری استمزاجی برای نظرخواهی بوده و به معنای بازگشت این طرح به صحن نیست.
رأی‌گیری برای طرح صیانت، صرفاً استمزاجی بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه موضوع بازگشت و عدم بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک رأی‌گیری استمزاجی برای نظرخواهی نمایندگان انجام شد.

وی افزود: براساس این رأی‌گیری استمزاجی 120 نفر از نمایندگان موافق بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن بودند و 109 نفر نیز به این موضوع رأی مخالف دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که این رأی‌گیری همانطور که گفته شد یک رأی گیری استمزاجی و برای نظرخواهی بوده و جنبه رسمی نداشته و این رأی‌گیری به معنای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن نیست.

نوباوه خاطرنشان کرد: براساس رأی‌گیری انجام شده، درخواست جمعی از نمایندگان برای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی که به هیأت رئیسه تقدیم شده، در جلسه علنی مجلس به رأی گذاشته خواهد شد و در صورتی که این درخواست در صحن رأی بیاورد، آن وقت طرح حمایت از کاربران در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در صورتی هم که این درخواست نمایندگان برای بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صحن در جلسه علنی رأی بیاورد، طرحی که در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت، همان طرح صیانتی خواهد بود که در مجلس دهم مطرح بود و بحث فیلترینگ را دنبال می‌کرد و تغییراتی در آن صورت گرفته بود و بحث حمایت کاربران را دنبال می‌کرد در دستورکار صحن نخواهد آمد.

به گزارش فارس، پیش از این با رأی اکثریت نمایندگان، طرح صیانت از فضای مجازی که بعد به طرح حمایت از کاربران در  فضای مجازی تغییر یافت، با رأی اکثریت نمایندگان برای بررسی طبق اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون مشترک ارسال شد تا پس از بررسی به شورای نگهبان ارسال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *