کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوتبالیست‌هایی که با زبان روزه گل کاشتند +عکس

خراسان , 22 فروردين 1401 ساعت 12:38

در این گزارش از سرشناس‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال که تعهد تحسین‌برانگیزی به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان دارند، گفته شده است.


به گزارش جهان نیوز، هر سال با شروع ماه‌مبارک رمضان، بسیاری از ورزشکاران مسلمان و به ویژه فوتبالیست‌ها، در راستای پایبندی به این فریضه دینی، روزه می‌گیرند. پرهیز از خوردن و آشامیدن در تشکیلات فوتبال حرفه‌ای به‌ویژه در اروپا که دستمزد‌های هنگفتی به فوتبالیست‌ها پرداخت می‌کند و از آن‌ها انتظار دارد که با تمام توان در خدمت تیم باشند، کار ساده‌ای نیست، اما هستند بازیکنانی که سختی‌های روزه‌داری را به جان می‌خرند تا از فرایض این ماه بهره‌مند شوند.

کریم بنزما، ستاره رئال‌مادرید که به تازگی در بازی با چلسی تاریخ‌ساز شد، تنها چند دقیقه قبل از شروع این بازی افطار کرده بود. محمد صلاح بازیکن لیورپول هم یکی از بازیکنان پایبند به روزه‌داری است. اظهار نظر اخیر توماس توخل سرمربی چلسی درباره روزه بودن انگولو کانته و حمایت سرمربی پورتو از روزه‌داری مهدی طارمی، بهانه‌ای شد از سرشناس‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال بگوییم که تعهد تحسین‌برانگیزی به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان و انجام این عمل عبادی واجب دارند.

روزه نگیر، بیچاره‌مان می‌کنی!
چه کسی؟ انگولو کانته (چلسی)
بازیکن فرانسوی چلسی که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود، همیشه به روزه پایبند است. درخشش او در بازی هایی‌که ماه رمضان سال گذشته برگزار شد، باعث شد تاطرفداران تیم‌های رقیب در توئیتر برای او کامنت بگذارند و بگویند: «آقای کانته، روزه نگیر، بیچاره‌مان می‌کنی!» اوج هنرنمایی او در بازی برابر رئال در لیگ قهرمانان دوره پیش بود که پایه گذار هر دو گل تیم‌اش شد. تمام این اتفاقات و درخشش انگولو کانته در حالی رخ داده که این بازیکن مسلمان، کل روز را در حال روزه‌داری بوده است. به تازگی هم توماس توخل سرمربی چلسی درباره این بازیکن گفته: «انگولو یک مهره کلیدی برای چلسی و بازیکنی برجسته است. او می‌تواند چیز‌هایی به تیم بدهد که کس دیگری نمی‌تواند. کانته در این فصل به دلیل مصدومیت‌ها و بیماری، با مشکلاتی مواجه شده است. هم اکنون، کانته به دلیل دین و اعتقاداتش روزه می‌گیرد. این بار اولی نیست که کانته روزه می‌گیرد...».

 

افطار، ۱۳ دقیقه قبل از تاریخ‌سازی
چه کسی؟ کریم بنزما (رئال مادرید)
ستاره آماده این روز‌های رئال‌مادرید که در بازی حساس مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا با هت تریک خیره‌کننده خبرساز شد، تنها ۱۳ دقیقه قبل از شروع این بازی افطار کرده بود. این ستاره مسلمان فوتبال جهان با این که قبل از شروع این بازی سخت و پرچالش روزه بود، اما توانست یک نمایش بی‌نقص و فوق‌العاده به ثبت برساند. حالا بنزما تنها فرانسوی تاریخ فوتبال لقب گرفته که توانسته در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۱۰ گل به ثمر رساند و تنها بازیکنی است که پس از رونالدو موفق به ثبت هت تریک در دو بازی پیاپی مرحله حذفی این رقابت‌ها می‌شود. کریم بنزما در یکی از مصاحبه‌های خود و درباره این‌که روزه گرفتن روی کیفیت او در میدان تاثیر منفی می‌گذارد یا خیر، گفته بود: «خیر، من مسلمانم و برایم روزه گرفتن اهمیت بالایی دارد. تاکنون هرگز این مسئله روی فوتبالم اثر منفی نگذاشته و کاملا هم راحت بوده‌ام.»


انتخاب کردم روزه بگیرم
چه کسی؟ مسوت اوزیل (فنرباغچه ترکیه)
هافبک نام آشنا و مطرح سابق کهکشانی‌ها و توپچی‌های لندنی از ستاره‌های مسلمانی است که در این ماه فعالیت‌های انسان‌دوستانه زیادی انجام می‌دهد. او درباره آغاز ماه رمضان گفته بود: «خیلی خوشحالم که این فرصت برایم فراهم شد که هرچه بیشتر بتوانم به خداوند نزدیک شوم.» همچنین او در یک مصاحبه جنجال‌برانگیز گفته بود: «در زمان حضورم در آرسنال، یکی از مدیران به من گفت که بین روزه گرفتن یا بازی کردن یکی را انتخاب کنم و من روزه گرفتن را انتخاب کردم».
 

آذین‌خانه به مناسبت شروع رمضان و تمرین در شب
چه کسی؟ محمد صلاح (لیورپول)
ستاره مسلمان و مصری لیورپول، هر ساله با آذین بندی خانه‌اش شروع ماه رمضان را جشن می‌گیرد و تصاویرش را هم در شبکه‌های‌اجتماعی منتشر می‌کند. شروع ماه رمضان برای بازیکنانی که می‌خواهند روزه بگیرند، باعث ایجاد تغییراتی در برنامه‌ریزی ورزشی‌شان می‌شود. این بازیکن تاثیرگذار برای لیورپول و البته محبوب، چند شب پیش تصویری در صفحه رسمی‌اش در ساعت ۲:۴۰ بامداد در حال تمرین کردن قرار داد تا نشان دهد در ساعاتی بین زمان افطار و سحر به تمرین کردن مشغول می‌شود تا این گونه هم بتواند روزه بگیرد و هم روند تمریناتش را حفظ کند. چند سال پیش هواداران تیم فوتبال لیورپول برای اعجوبه آنفیلد سرودی ساختند که در آن خطاب به محمد صلاح، بازیکن مصری خود می‌گفتند: «اگر گل بزنی مسلمان خواهم شد. به‌خاطر تو به مسجد خواهم رفت و روزه خواهم گرفت.» تا امروز چندین بار پیش آمده که او در دیدار‌های تیمش در میانه‌های بازی به کنار زمین رفته تا افطار کند و با نوشیدن آب روزه خود را باز کند.
 

حمایت تمام‌قد مربی از روزه‌گرفتن ستاره ایرانی
چه کسی؟ مهدی طارمی (پورتو)
با آغاز ماه رمضان، مهدی طارمی از جمله بازیکنانی است که با وجود فشار شدید مسابقات و تمرینات، روزه‌داری کرده و این مسئله هم به سوژه نشست خبری سرمربی پورتو تبدیل شد. «سرجیو کونسیسائو»، سرمربی پورتو در کنفرانس خبری قبل از دیدار برابر ویتوریا گیمارش درخصوص روزه داری مهدی طارمی و زیدو بازیکنان مسلمان تیمش گفت: «زیدو و طارمی ماه رمضان را جشن می‌گیرند. من هم یک کاتولیک هستم، روزه می‌گیرم، زیرا در دوران روزه گرفتن هستیم و دیروز ۲۰ کیلومتر را با شکم خالی دویدم.» سرمربی پورتو با اشاره به این که روزه داری باعث افزایش انگیزه بازیکنان می‌شود، گفت: «ارزش‌هایی وجود دارد که انگیزه را بالا می‌برد. موقعیت‌هایی که فراتر از کمبود لحظه‌ای نوعی ماده برای قوی‌تر شدن در بازی است.» طارمی، بازیکن ایرانی تیم فوتبال پورتو هم اکنون یکی از بهترین گلزنان و پاسور‌های تیم‌های اروپایی است.
 

آرزوی ماه پر برکت توسط وینگر منچسترسیتی
چه کسی؟ ریاض محرز (منچستر سیتی)
در ترکیب منچسترسیتی، ریاض محرز الجزایری حضور دارد که یک بازیکن مسلمان است و بار‌ها با افتخار درباره دین خود صحبت کرده است. زمانی‌که محرز با سیتی قرارداد بست، عکسی از خود در کنار مادرش که با حجاب بود، منتشر کرد که مادر او به این که فرزندش توانسته به چنین پیشرفتی برسد، افتخار کرده بود. این وینگر الجزایری در آستانه ماه مبارک رمضان در توئیتر خود نوشت: «حلول ماه رمضان را به همه برادران و خواهران دینی‌ام تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم از این ماه به‌خوبی استفاده کنیم.» او سال گذشته هم با شروع رمضان برای هموطنان مسلمان خود ماه پر برکتی را آرزو کرد.
 

توضیح دادن ماه رمضان به «کیلیان امباپه»
چه کسی؟ اشرف حکیمی (پاری‌سن‌ژرمن)
اشرف حکیمی که این روز‌ها در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه بازی می‌کند در ماه رمضان به روزه‌داری مشغول است و درعین‌حال در دیدار‌های تیمش هم با انگیزه و توان بالا حاضر می‌شود. او می‌گوید: «من هر سال تلاش می‌کنم تا در این ماه به روزه‌داری بپردازم و البته این کار آسیبی به زندگی ورزشی‌ام نمی‌زند. من اعتقادات مذهبی قوی دارم و به همین دلیل ماه رمضان برایم اهمیت زیادی دارد.» این مدافع مراکشی، به تازگی تصویری از «کیلیان امباپه» هم باشگاهی خود منتشر کرد که حال و هوای ماه رمضان را برای او توضیح داده و با او به اشتراک گذاشته‌است.
 

آرامش‌بخش مثل روزه
چه کسی؟ پل پوگبا (منچستر یونایتد)
هافبک مطرح فرانسوی تیم منچستریونایتد و گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان در تابستان سال ۲۰۱۶ از جمله بازیکن‌هایی است که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد. او که در بزرگ سالی یعنی ۲۰ سالگی دین اسلام را انتخاب کرد، اصرار زیادی به انجام فرایض دینی خود دارد. پوگبا که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم درحالی‌که در دیدار‌های تیمش روزه بود درنهایت توانست به همراه تیم‌ملی کشورش قهرمان جهان شود، درباره انتخاب دین اسلام می‌گوید: «اسلام باعث شد من کاملا تغییر کنم و به انسان بهتری تبدیل شوم. از زمانی که این دین را انتخاب کردم در درون خود آرامش بیشتری احساس می‌کنم.» او که زیر نظر متخصصان تغذیه باشگاه روزه می‌گیرد، درباره تاثیرات روزه‌گرفتن این‌طور بیان کرده: «من سال‌ها این کار را انجام می‌دهم. من یک متخصص تغذیه حرفه‌ای در این جا دارم که به من در آن چه باید بخورم، کمک می‌کند».


زیاش، مانه، دمبله و ...
علاوه بر بازیکنان مطرح شده، عثمان دمبله هم در ماه رمضان با زبان روزه در دیدار‌های تیم ملی فرانسه و بارسلونا حاضر می‌شود. سادیو مانه سنگالی دیگر ستاره مسلمان لیورپول است که او هم مانند صلاح در تمام این ماه روزه است. حکیم زیاش دیگر ستاره مسلمان آبی‌های لندنی است که گل‌های حساسی برای چلسی در فصل اخیر به ثمر رسانده و به روزه گرفتن اهتمام زیادی دارد. در چلسی، رودیگر و مالانگ‌سار بازیکنان مسلمان دیگری هستند که در واقع روزه‌دار‌های این تیم به حساب می‌آیند.


کد مطلب: 796908

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/796908/فوتبالیست-هایی-زبان-روزه-گل-کاشتند-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com