جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اکثر بازیگران پولشان را کامل نمی‌گیرند

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 796751
شخصا هنوز از بیست سال پیش طلب مالی دارم که پرداخت نشده و قطعا پرداخت هم نخواهد شد، بسیاری از ما بازیگران با وعده وعیدهایی سر پروژه ها حضور پیدا می‌کنیم اما بعد از آن با بدعهدی و بدقولی تهیه کنندگان روبرو می شویم.
اکثر بازیگران پولشان را کامل نمی‌گیرند
به گزارش جهان نيوز، غلامحسین لطفی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون طلبکار بودن خود از بسیاری از پروژه هایی که در آنها به عنوان بازیگر حضور داشته گفت: متاسفانه این برای بار نخست نیست که از این وضعیت گله می‌کنم و می‌ترسم به بهانه گیری متهم شوم اما واقعا نه تنها من بلکه بسیاری از بازیگران هستند که با این مشکل روبرو هستند. 

وی در همین راستا ادامه داد: شخصا هنوز از بیست سال پیش طلب مالی دارم که پرداخت نشده و قطعا پرداخت هم نخواهد شد، بسیاری از ما بازیگران با وعده وعیدهایی سر پروژه ها حضور پیدا می‌کنیم اما بعد از آن با بدعهدی و بدقولی تهیه کنندگان روبرو می شویم.

بازیگر فیلم «خفه گی» در همین رابطه تاکید کرد: اگر بخواهم مثال بیاورم و نام ببرم درست نیست اما شاید بیش از بیست پروژه در ذهن دارم که هنوز به من بدهی دارند، شاید این مبالغ امروز کم باشد اما وقتی نرخ تورم را در نظر بگیریم و آن مبلغ را به روز کنیم طلب من بسیار زیاد خواهد بود. 

وی درباره نبود تعهد مالی در قراردادهای سینمایی و بازیگران اضافه کرد: متاسفانه ما شاید قراردادی در شروع یک پروژه می بندیم اما این قرارداد چندان قابل پیگیری نیست، به طور کلی اگر هم کسی خلف وعده کند ما باید برای به دست آوردن پولمان ماه‌ها و سالها دوندگی کنیم که شاید هزینه این پیگیری از خود آن پول هم بیشتر شود به همین خاطر اکثر بازیگران و عوامل بعد از مدتی دوندگی خسته شده و دیگر به دنبال طلب خود نمی روند. 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین رابطه اذعان کرد: قراردادی که بازیگران و عوامل می بندند صرفا یک برگه کاغذ است و چون ارزش حقوقی چندانی ندارد قابل پیگیری نیست، از سویی همواره این نیاز وجود داشته که یک نهاد قضایی وارد این ماجرا شود و برای حل این مشکلات نهادی واسط برپا گردد که اگر بازیگر یا عواملی از گروه بخواهد شکایت کند این شکایت روندی قانونی به خود گرفته و برای فرد بدهکار بازدارندگی حقوقی داشته باشد.

وی در همین راستا افزود: من و دیگر همکارانم سالهاست از این موضوع ضرر کرده ایم، اکثر مواقع اگر یک پروژه سه قسط داشته باشد، قسط آخر که بعد از پایان پروژه موعدش فرا می رسد پرداخت نمی شود و کسی هم پاسخگو نیست. به نظر من وقت آن رسیده که این وضعیت و نوع قرارداد بازیگران سیستماتیک شده و بخش قضایی در آن ورود نماید. 

لطفی با اشاره به مشکلات مالی فراوان پیش روی پیشکسوتان سینما خاطرنشان کرد: شاید عده محدودی از بازیگران که توی چشم هستند بتوانند به دلیل پروژه های بعدی دستمزدشان را کامل دریافت کنند اما این وضعیت برای اکثریت افراد اینگونه نیست. در این بین بازیگران پیشکسوت که پیشنهادات کمی دارند بیشترین ضرر را می کنند، از سویی اگر هم بخواهند شکایت کنند برای پروژه های بعدی دعوت نمی شوند و به همین دلیل گاها مساله را به طور کلی فراموش می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *