چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱
۱۶

برای شعار سال، هتل‌ها را گرم و FATF را امضا کنید!

جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 796559
یک عضو حزب کارگزاران در اشاره به لوازم تحقق اهداف شعار امسال (تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین) از این گفته است که باید FATF را امضا و هتل ها را برای ورود هیئت های خارجی آماده کنیم!
برای شعار سال، هتل‌ها را گرم و FATF را امضا کنید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و تحقق اهداف آن در وهله اول نیازمند فهم دقیق مسئله از سوی "خواص جامعه" یا همان مراجع اجتماعی است.

به این معنی که همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تصریح داشتند؛ مادام که این فهم حاصل نیاید، مسئله در حد چند بنر و تبلیغات باقی خواهد ماند.

در این باره اگرچه شاید خیلی زود بود اما یک مثال واضح در دسترس خوانش همگانی قرار گرفته است که عبرت گرفتن از آن ضروری می نماید.

علی محمد نمازی، فعال چپ و از اعضای حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به شعار امسال (تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین) از این گفته است که مهمترین نیاز برای تحقق تولید در کشور سرمایه گذاری است و از همین رو دولت بایستی بلافاصله مسئله FATF را حل کند!

این فرد همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود در همین رابطه تصریح می کند: 

"در قدم آخر باید دولت و بخش‌های داخلی آن توجیه شوند، زمانی که سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعم از ایرانیان مقیم خارج یا سرمایه‌گذاران داخلی بخواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، دولت تسهیلات آنان را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران در پیچ و خم بروکراسی داخلی معطل نشوند و موافقت‌های اصولی به راحتی صادر شود. زمانی که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بودم و برجام منعقد شد، دیدم که هیئت‌های خارجی برای آنکه در هتل‌های خوب اقامت داشته باشند، در نوبت می‌ماندند تا موضوع اقامت آن‌ها حل شود. وقتی سرمایه‌گذارهای خارجی آمدند و با گفت‌وگو دیدگاه‌های خود را با ایرانیان هماهنگ کردند، توافقنامه امضا شد اما این توافقنامه‌ها منجر به قرارداد قطعی نشد. اگر قراردادها امضا می‌شد، ترامپ نمی‌توانست به سادگی از برجام خارج شود. بنابراین دولت باید این ظرفیت را داشته باشد تا از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی استقبال کند و بعد از آنکه توافقنامه صورت گرفت فوری قرارداد همکاری امضا شود!"

*بوضوح هرچه تمامتر ملاحظه می شود که آقای نمازی بصورت کاملا سریع السیر، شعار امسال را به 3 مقوله FATF، آماده کردن هتلها و امضای فی الفور قراردادهای خارجی گره زده است.

همان بلیّه ای که تأکید می شد نباید در قبال شعارهای هرساله رخ بدهد.

در واقع از اظهارات نمازی به روشنی می توان دریافت که چرا تحقق اهداف شعار سال بسته به فهم درست خواص کشور است.

خواصی که برخی از آنها در یک فهم منعزل از عقل و مهجور از مطالعه و علیرغم تجربه دولت آقای روحانی در بحث برجام اما همچنان بر یک کوته بینی اتو کشیده اصرار دارند و کأنه نمی خواهند با سرعت پیشرفت کشور همراه شوند.

جالب است که آقای نمازی گویا در جریان نیست که رهبر معظم انقلاب در وهله اول حامی تئوری "اقتصاد مقاومتی" هستند و تولید دانش بنیان و افتخار آفرین در واقع برگی از درخت اقتصاد مقاومتی است. اکنون چگونه ممکن است که منظور رهبری از شعار امثال منوط به FATF و آماده بودن هتل ها برای پذیرش هیئت های خارجی و امضای به هر قیمتی قراردادهای خارجی باشد؟

جالبتر آنکه آقای نمازی حتی تجربه کشورهای خارجی را هم نادیده می گیرد که چطور اولویت اول را به تولید بر اساس ظرفیت های داخلی اختصاص می دهند و سرمایه گذاری خارجی برای آنها جزو گام های بعدی محسوب می شود.

در اینجا البته بیان یک حقیقت تاریخی هم ضروری می نماید و آن اینکه حضور هیئت های خارجی در ایران و در پسا برجام عملا یک شوآف بیدستاورد بیشتر نبود.

مردم باید بدانند که از قبل حضور این هیئت ها در ایران؛ دولت روحانی حتی نمی توانست یک حساب بانکی در کشور انگلیس باز کند و انتفاع برجام نیز برای روحانی به گواه مقامات دولت خودش "تقریبا هیچ" بود.

کار به جایی رسید که حتی شخص آقای روحانی هم مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند.

مردم باید بدانند از جمله هیئت هایی که در جریان شوآف مذکور به ایران آمدند هیئت یونانی بود... کشوری در اوج بحران اقتصادی که شاخص های اقتصادی کشور ما بسیار تا بسیار بهتر از آن بود.

براستی یونان چگونه قرار بود در شوآف دوستان آقای نمازی به ایران کمک کند؟!

این حقایق البته تلنگری بزرگ به حزب کارگزاران نیز هست که از مسموم شدن فضای ذهنی جامعه جلوگیری کند و ارکان حزبی خود را به مطالعه و عقلانیت فرا بخواند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باشه بهش میگم
Iran, Islamic Republic of
این ها هنوز از توهم خار ج نشده اند.
Iran, Islamic Republic of
حالا یه چیزی گفته شما محل نزارین
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر
یعنی تا جون به عزرائیل بدن هر چیزی رو بهانه می کنن برای تصویب اف ای تی اف
Iran, Islamic Republic of
اف ای تی اف رو تصویب کن هر مشکلی داریم باید این ماده رو امضا کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
این دانش بنیان از داخل آن چه چیزی درآمده که می‌خواهد مشکل مملکت را حل کند. .
!!
Iran, Islamic Republic of
....
حسين
Iran, Islamic Republic of
اين جماعت سرشون تهشون کلا برجام و اف اي تي افه ...
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلب ها نمی خواهند دست از fatf بردارند؟ .
United States
این FATF بد جوری به شماها گیر داده ....
محمدرضا حميدي
Netherlands
كاش اصلاح طلبان شهامت مي داشتند وبه سوالاتم جواب مي دادند
ايا شما غربگدايان متوجه شديد فقط به فكردنیاهستيد؟!!.
Iran, Islamic Republic of
.....
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اینا هنوز نفهمیدن این همه گشایش بدون fatf انجام شده،...