چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش دانشجویان افغانستانی به حادثه مشهد

جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 796536
دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های ایران ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم رضوی تاکید کردند: دشمن به‌دنبال تفرقه‌افکنی میان مردم ایران و افغانستان است.
واکنش دانشجویان افغانستانی به حادثه مشهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دانشجویان افغانستانی مقیم ایران و تشکل‌های دانشجویی افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی را محکوم کردند.

* تا زمانی که آیت الله خامنه ای زعامت جامعه اسلامی را بر عهده دارند، دشمنان به اهداف شوم خود نمی‌رسند

بر همین اساس، دانشجویان افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم ایران و افغانستان، تاکید کردند که تاز زمانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زعامت جامعه اسلامی را بر عهده دارند دشمن به اهداف شومش نمی رسد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا
امروز محور مقاومت به زعامت و فرماندهی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران چنان ریشه دوانده و به درختی تنومند تبدیل گردیده است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار راهی به جز تخریب و نابودی آن نیافته و در این راه از هیچ کاری و اقدامی دریغ نخواهد کرد.

اما تمامی اقدامات ایذایی دشمن در زمینه نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی موفق نبوده است و حال به فعالیت فرهنگی، ایجاد اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی، دامن زدن به اختلافات قومی، فرقه ای و بین دو کشور دوست و برادر یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان روی آورده اند و با استفاده از شگردهای رسانه ای، فرهنگی و تبلیغاتی در صدد ایجاد تفرقه و جدایی بین مذاهب، ملت‌ها و جبهه مقاومت می باشند که آخرین اقدام خود را در حمله تروریستی به طلاب علوم دینی در حرم امن رضوی دیده و با پوشش و معرفی ضارب به عنوان مهاجر افغانستانی سعی در ایجاد اختلاف و نزاع بین دو ملت نموده است.

اما دشمن بداند تا زمانی که زعیمی حکیم و رهبری فرزانه زعامت جامعه اسلامی را بر عهده دارد هیچ گاه به این هدف پست و شنیع خود نخواهد رسید و بر همه مخاطبان و دو ملت دوست و برادر در این جنگ نابرابر ضروری است تا وارد عرصه جهاد تبیین که از فرمایشات رهبر فرزانه و حکیم جامعه اسلامی می باشد ورود پیدا کرده و جلوی این توطئه و جنگ نابرابر را گرفته و سرافرازانه و مقتدرانه از آن بیرون آئیم.

اتحادیه دانشجویان نواندیش افغانستانی استان کرمان (ادنا) اختلاف افکنی در فضای مجازی و حمله تروریستی اخیر به طلاب جهادگر و مومن در حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) را به شدیدترین نحو ممکن محکوم نموده و به بانیان این اقدامات متذکر می گردد هیچ گاه به مقاصد شوم خود نرسیده و قطعا درخت تنومند مقاومت به زودی میوه داده و همه ملت های مظلوم و آزاده از ثمره آن بهره مند خواهند گردید.

همچنین برای خانواده شهدای گرانقدر این حادثه صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نموده و خداوند متعال علو درجات اخروی برای آن شهید گرانقدر عنایت نموده و شفاعت ایشان در سرای آخرت آرزومندیم.

والسلام علی من اتبع الهدی
اتحادیه دانشجویان نواندیش افغانستانی (ادنا) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
* آمریکا و انگلیس در صدرصد ایجاد تفرقه میان مردم ایران و افغانستان هستند
 در بیانیه تشکل دانشجویی راه نوین افغانستان (رنا) دانشگاه آزاد واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان آمده است: این تشکل دانشجویی ضمن محکومیت شدید این حادثه تروریستی ناگوار و دردناک وشهادت دو تن از  روحانیون، برای آن شهدا عزیز طلب درجات و بهشت فردوس و برای حادثه دیدگان، شفای عاجل برای خانواده ها بازماندگان صبر جمیل، و برای ملت دوست و برادر ایران عرض تسلیت و ابراز هم دردی می نماید.

بدون شک شکست‌های آمریکا و انگلیس در منطقه  باعث شده است تا آنها به فکر فتنه های جدید باشند  و دراین بازه زمانی مردم ایران اسلامی که ۴۰سال میزبان مهاجرین رنج دیده افغانستانی بودند باید بدانند که مهاجرین اصیل  افغانستانی هیچگاه  دست به چنین اقداماتی نخواهند زد و این کار فروخته شدگان آمریکا و انگلیس است که اقدامات ننگین خود در صدد ایجاد فتنه و تفرقه بین دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان می‌باشند و لذا این وظیفه ما هست که در این بازه زمانی حساس بسیار هوشیار باشیم و در دام تفرقه آنها قرار نگیریم و مطمئنا دست استکبار و ایادی آنها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دودستگی ایجاد کندو از همه مهمتر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *