جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
نماینده ویژه واشنگتن:

کره شمالی به پیام‌های آمریکا پاسخ نمی‌دهد

پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 796473
نماینده آمریکا هشدار داد که کره شمالی هفته آینده ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد و آمریکا تاکنون چندین پیام به کره‌شمالی فرستاده که آن‌ها پاسخ نداده‌اند.
کره شمالی به پیام‌های آمریکا پاسخ نمی‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از گاردین، ایالات متحده می‌گوید پیونگ یانگ ممکن است با آزمایش تسلیحاتی در ۱۱۰ مین سالگرد تولد بنیانگذار «کیم ایل سونگ»، تحرکات اخیر را تشدید کند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از موشک‌های خود را پرتاب کرده است و نگرانی از آزمایش احتمالی هسته‌ای در حالی است که ایالات متحده می‌گوید کره شمالی درخواست‌های واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را نادیده گرفته است.

در همین ارتباط، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت: «نمی‌خواهم زیاد حدس بزنم، اما فکر می‌کنم این می‌تواند یک پرتاب موشک دیگر باشد، می‌تواند یک آزمایش هسته‌ای باشد.»

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ چندین بار تسلیحات هسته‌ای آزمایش کرده است و آخرین آزمایش آن در سال ۲۰۱۷ بود.

این مقام آمریکایی گفت که پیونگ یانگ به نادیده گرفتن پیشنهادهای واشنگتن برای از سرگیری گفتگوها درباره حذف تمام سلاح‌های هسته‌ای از شبه جزیره کره ادامه می‌دهد.

وی گفت: «ما هیچ پاسخی از سوی پیونگ یانگ دریافت نکردیم، که بسیار ناامیدکننده است، زیرا ما چندین پیام خصوصی و عمومی ارسال کرده‌ایم که آنها را به گفت‌وگو بدون هیچ قید و شرطی دعوت کرده‌ایم و در عوض آنها یک سری آزمایشات موشکی را آغاز کرده اند که اخیراً با حداقل سه پرتاب موشک‌های قاره پیما به اوج خود رسیده است. این اقدامات تهدیدی جدی برای ثبات منطقه است.»

دیپلمات آمریکایی همچنین گفت که چین و روسیه به سیاست فشار «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کمکی نمی‌کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قدرت کره شمالی به مو.شک هاش هست مگه دیونه هست که خودشو خلع سلاح بکنه.