پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۳

کیهان: پشت پرده جنایت در حرم رضوی کیست؟

چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 796336
روز گذشته و همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان 3 طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی‌(ع) با ضربات چاقوی فردی که هویت آن در دست بررسی است مورد حمله قرار گرفتند.
کیهان: پشت پرده جنایت در حرم رضوی کیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با سلاح سرد (چاقو) به 3 طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله‌ور شد و آنها را مورد اصابت قرار داد؛ ضارب دستگیر شد و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

یکی از روحانیون به شهادت رسید
حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه حرم مطهر رضوی به شهادت رسید.

وی افزود: حجت‌الاسلام اصلانی از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود که عمده فعالیت‌های جهادی شهید در منطقه سیدی واقع در جنوب شرق مشهد انجام می‌گرفت.

وضعیت نامساعد دومین طلبه حادثه
وضعیت جسمی حجت‌الاسلام پاکدامن یکی دیگر از مصدومان حادثه دیروز حرم رضوی نیز نامساعد است و در اتاق عمل تحت مداوای پزشکان قرار دارد.
حجت‌الاسلام دارابی هم که سومین مجروح این حادثه است تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارد.

فرد ضارب در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه یک طلبه به شهادت رسید و دو طلبه دیگر در بیمارستان بستری هستند که یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد؛ مردم دعا کنند.‌ فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.

داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

سردار تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات ویژه درباره این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی دقیق درمورد آن صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه‌السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقباً به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.»

دادستان مشهد: 5 نفر دستگیر شدند
محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 5 نفر درخصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: کار تحقیق در رابطه با حادثه امروز حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است، اطلاعات تکمیلی بعد از مشخص شدن موضوع ارائه خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.

ضارب با نام (ل.م) که از ساکنین همین منطقه است و به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده ادعا کرده از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است، شناسایی کرده و ظهر دیروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار داده است.

لازم به ذکر است که به گفته فرماندار مشهد، ضارب تحت تأثیر جریان‌های تکفیری دست به این جنایت زده است.

پشت پرده جنایت کیست؟
لازم به ذکر است چند روز پیش (سیزدهم فروردین جاری) نیز دو طلبه اهل سنت در محله چای‌بوئین شهرستان گنبدکاووس به قتل رسیدند.

گرچه معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به بررسی‌های همه‌جانبه پلیسی و اطلاعاتی در پرونده قتل این دو شهروند گنبدی، هرگونه شائبه قومی و مذهبی در این ماجرا را رد کردند و از سویی هنوز هم ابعاد دقیقی از ماجرای حمله به 3 طلبه در حرم رضوی روشن نیست اما گویا بوی یک توطئه با چاشنی تفرقه‌افکنی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به مشام می‌رسد.

گفتنی است با افزایش هجمه‌های رسانه‌ای به سیل مهاجرت برخی اتباع خارجی به ایران و تمرکز برخی رسانه‌های ضد انقلاب و برجسته‌‌سازی تجمع ضد مهاجران در چند نقطه از کشور، به نظر می‌رسد حادثه دیروز مشهد بخشی از یک پازل امنیتی طراحی شده از سوی توطئه‌گران باشد تا از رهگذر انشقاق بین ملت ایران و اتباع خارجی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، در حوزه امنیت ملی، فتنه و بحران‌‌سازی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینکه توی حرم دست به این جنایت زده احتمال سازماندهی شدن این حادثه رو میده چون اگه اختلاف شخصی بود خارج از حرم انجام میداد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متن قبلی رو پس میگیرم .
Iran, Islamic Republic of
دیگه برای همه معلوم شده که هر جایی بوی تفرقه و اختلاف میاد پای یک سری آدم خائن داخلی وابسته به احزاب سیاسی و شبکه معاند خارج از کشور وجود داره .
Iran, Islamic Republic of
اینکه میگن باید بخاطر این کار افغانستانی ها رو بیرون کرد مثل این می مونه که بخاطر یک خلاف یک ایرانی در آمریکا بخوان تمام ایرانی ها رو بیرون کنن
Iran, Islamic Republic of
ایرانی های مقیم آمریکا غالبا برده وار ونوکروار زندگی غربی هارا میکشند وعلیه ایران ناسزامیگن،پس ، دلیلی برای بیرون کردنشان از آمریکانیست
Iran, Islamic Republic of
توی هر قومی خوب و بد وجود داره هم ایرانی خوب داریم هم ایرانی خائن و طن فروش و هم افغانستانی خوب داریم و هم افغانستانیه تکفیری . هیچ قومی مطلق خوب یا بد نیست
Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده داره توی صفحه اینترنتی کسانیکه صبح تا شب دارن به روحانیت و اسلام فحش و ناسزا میگن حالا جنبش خونخواهی این روحانی شهید بلند شده که باید با افغانستانی ها مبارزه کرد و این دقیقا معلوم میکنه این فتنه ها از کجا آب میخوره!
Iran, Islamic Republic of
دو هفته قبل این اتفاقات یه سری به صفحات بعضی از بزرگان اصلاحات بزنید و بخوانید و اونوقت متوجه ریشه این مسائل میشید . .
Iran, Islamic Republic of
راستی چرا چند ماهه که در صفحات اینترنتی بعضی مسئولین سابق همش حرف از آشوب و ناامنی و بی ثباتی در داخله ؟ اینها چی میدونن که این حرفها رو میزنن ؟!!
Iran, Islamic Republic of
ی سوالی برای من ایجاد شده
یک نفر با چاقو به سه نفر همزمان حمله می کنه و این سه نفر رو با چاقو میزنه مگه میشه اونم تو ملاعام این چطوری زده ؟
Iran, Islamic Republic of
از مسوولین امور اتباع خارجی تقاضا می شود در مورد ورود بی رویه اتباع افغانستانی اطلاعات لازم را از طرق مختلف به مردم بدهند. تا مردم در جریان باشند چون دشمن بسیار در حال خبرپراکنی و سم پاشی در خصوص این قضیه می باشد.
و در حال بدبین کردن مردم هستند.
احسان
Iran, Islamic Republic of
موقع ورود به حرم که بازدید بدنی انجام میشه. چاقو رو چطور با خودش وارد حرم کرده...
Iran, Islamic Republic of
شیعه انگلیسی .