چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۰
۳۱
عصر روز چهارشنبه؛

جزئیات سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی/ یکی از روحانیون به شهادت رسید/ دادستان مشهد: ضارب و چهار نفر دیگر دستگیر شدند/ فرماندار مشهد: ضارب تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده/ اطلاعات سپاه: از گمانه‌زنی‌های نامعتبر پرهیز شود +جزئیات، فیلم و تصاویر

سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 796318
همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقوی فردی که هویت آن در دست بررسی است مورد حمله قرار گرفتند.
جزئیات سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی/ یکی از روحانیون به شهادت رسید/ دادستان مشهد: ضارب و چهار نفر دیگر دستگیر شدند/ فرماندار مشهد: ضارب تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده/ اطلاعات سپاه: از گمانه‌زنی‌های نامعتبر پرهیز شود +جزئیات، فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، گزارش های دریافتی حاکی از آن است که ساعتی پیش، فردی با سلاح سرد (چاقو) به سه طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله‌ور و آنها را مورد اصابت قرار داده است.

فرماندار مشهد: موضوع در دست بررسی است
محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد در گفت و گو با فارس گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.
 
 
تصویر ضارب سه طلبه در حرم امام رضا (علیه السلام)
 
با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.


لحظه دستگیری ضارب توسط مردم

روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

فیلم

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.»

جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند

این سه طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.

‌آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: حجت الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه امروز حرم مطهر رضوی به شهادت رسید.

وی افزود: حجت الاسلام اصلانی از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود که عمده فعالیت‌های جهادی شهید در منطقه سیدی واقع در جنوب شرق مشهد انجام می‌گرفت.
 
تصویر سه طلبه جهادگر که امروز در حرم رضوی ترور شدند
 
گفتنی است حجت الاسلام اصلانی از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود بود که امروز به همراه ۲ روحانی فعال جهادی در حاشیه شهر مشهد، در حرم مطهر رضوی مورد سوءقصد با ضربه چاقو قرار گرفت.

دادستان مشهد: پنج تن در رابطه با حادثه حرم رضوی دستگیر شدند
محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: 5 نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی گفت: یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند.
 
حرم امام رضا(ع) ساعتی پس از سوء قصد به سه طلبه در صحن مطهر رضوی؛ تردد زائران و آرامش در حرم برقرار است
 
استاندار خراسان رضوی: فرد ضارب ‌در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است

یعقوبعلی نظری عصر سه‌شنبه در ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه خبر در رابطه با حمله تروریستی به طلاب جهادی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در حدود ساعت ۱۴ روز سه شنبه در صحن پیامبر اعظم (ص) یک فرد مسلح به سلاح سرد سه نفر از روحانیانی که در آن محدوده بودند را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این حمله یک نفر به شهادت می‌رسد و دو طلبه نیز در بیمارستان هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ضارب بلافاصله به کمک عوامل انتظامی، یگان حفاظت حرم و کمک مردم دستگیر می‌شود و در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد.

وی با بیان این‌که پس از پایان تحقیقات عوامل اطلاعاتی و امنیتی، اطلاعات تکمیلی اعلام می‌شود، افزود: متأسفانه وضع یکی از مضروبان مناسب نیست و از همه می‌خواهیم دعا کنند تا حالشان بهبود پیدا کنند.

آخرین وضعیت مجروحان حادثه حرم مطهر رضوی/ از حجج‌اسلام پاکدامن و دارایی رفع خطر شد‌

حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع در گفت‌وگو با تسنیم درباره حادثه ظهر امروز و حمله به سه طلبه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: متاسفانه سه طلبه فعال و جهادگر که در حاشیه شهر مشهد فعالیت داشتند ظهر امروز در صحن پیامبر اعظم و در جلوی چشمان زائران ومجاوران امام رضا(ع)  مورد سوءقصد قرار گرفتند.

وی افزود: متاسفانه، حجت‌الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه امروز حرم مطهر رضوی و از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که عمده فعالیت‌های جهادی‌اش در منطقه سیدی واقع در جنوب شرق مشهد بود به شهادت رسید و دو طلبه دیگر در بیمارستان به سر می‌برند.

فاطمی‌ارفع با بیان اینکه دو مصدوم حادثه امروز حرم مطهر رضوی در بخش ریکاوری و تحت مراقبت هستند، تصریح کرد: خوشبختانه از حجج اسلام پاکدامن و دارایی رفع خطر شده است.

فرماندار مشهد: ضارب تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده است/ ارتباطی بین حادثه حرم و حادثه 2 روز پیش گنبدکاووس کشف نشده است

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عصر امروز فردی که تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری بوده، با حضور در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد حمله می کند و توسط چاقو این سه نفر را مورد حمله قرار می دهد که یک نفر از این عزیزان به درجه رفیع شهادت می‌رسد و دو نفر دیگر مصدوم شده و توسط عوامل مربوطه به بیمارستان جهت درمان منتقل می شوند. فرد ضارب نیز توسط زائران و ماموران حاضر در صحنه دستگیر می‌شود و تحویل مقامات امنیتی می‌شود.

وی افزود: تحقیقات تحقیقات تکمیلی توسط مقامات امنیتی در حال بررسی است و پس از بررسی ابعاد آن توسط مقامات امنیتی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این اقدام بسیار ناگوار و اهانت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را محکوم می‌کنیم و به خانواده این عزیزان و همه مردم مشهد تسلیت عرض میکنیم. قطعاً تمام حوزه های ماموریتی مربوطه در راستای کشف این اقدام فعال هستند که با عامل یا عوامل مربوطه برخورد مناسب انجام می شود.

فرماندار مشهد در پاسخ به این که آیا ارتباطی بین این حادثه و حادثه ۲ روز پیش که منجر به شهادت ۲ طلبه در گنبد کاووس وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز ارتباطی بین این دو حادثه کشف نشده است. ضمن این که هنوز مشخص نیست گروه یا عوامل خاصی پشت صحنه این جریان هستند. ابعاد آن در حال بررسی است و پس از جمع بندی مقامات امنیتی اطلاع رسانی خواهد شد.

آستان قدس شناسایی عاملان جنایت و برخورد جدی با هرگونه قصور در واقعه حرم را پیگیری می کند

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستات قدس رضوی با صدور پیامی حادثه امروز حرم مطهر رضوی را محکوم کرد.

در این پیام آمده است:
با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زایران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌نمایم.

طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوء قصد واقع شده اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می رساندند.

این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید وآحاد مردم شریف و متدین  از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.

بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌کند.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجددا شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می نمایم و عافیت و سلامتی را برای  مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد.

اطلاعات سپاه: تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی در حال انجام است/ از گمانه‌زنی‌های نامعتبر پرهیز شود
 
اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای در خصوص حادثه ناگوار امروز در حرم مطهر رضوی اعلام کرد: تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی در حال انجام است.

در این بیانیه آمده است: فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص درحال انجام است. لذا نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی های تخصصی از نامبرده، توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود.

آیت الله علم الهدی حادثه عصر امروز حرم مطهر رضوی را محکوم کرد

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با صدور اطلاعیه ای حادثه عصر امروز حرم مطهر رضوی را محکوم کرد.
در این اطلاعیه آمده است:

حادثه دلخراش هتک حریم ثامن الحجج (ع) و تهاجم مسلحانه به سه نفر از علمای جهادگر و خدمتگزار حاشیه شهر و شهادت جانگداز شخصیتی مجاهد وانقلابی، خیری خدوم برای قشر آسیب پذیر آن سامان، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای اصلانی، جانباز و برادر ۲ شهید، قلب هر ولایت‌مدار انقلابی راجریحه دار می کند.

این فاجعه جانکاه را به محضر مقدس بقیة اللهِ فی الارضین _ ارواحنا فداه_ و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و جامعه روحانیت، خصوصا جمع خدمتگزار و جهادگر علما در پهنه‌های "حاشیه‌ی شهر" و‌ خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.

حوزه‌های علمیه خواستار برخورد سریع، قاطع و شفاف با عوامل حادثه حرم امام رضا (ع) شد

حجت‌الاسلام محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طی اطلاعیه‌ای با محکومیت شدید واقعه تلخ و ناگوار مشهد بر ضرورت هوشیاری همگان تاکید کرد.
متن کامل اطلاعیه به این شرح است: وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا*لَیُدْخِلَنَّهُمْ مُدْخَلًا یَرْضَوْنَهُ ۗ وَإِنَّ اللَّهَ لَعَلِیمٌ حَلِیمٌ*و کسانی که در راه خدا هجرت کرده سپس کشته شده یا مرده اند، به یقین خدا رزقی نیکو به آنان می‌دهد؛ و قطعاً خدا بهترین روزی دهندگان است* مسلماً آنان را به جایگاهی که آن را می پسندند وارد می‌کند؛ و بی‌تردید خدا دانا و بردبار است* (حج:58و59)
رحمت و رضوان الهی نصیب مجاهدان و مهاجران فی سبیل‌الله است که برای رضای حضرت حق جل جلاله از خود، شهر و دیار و همه‌ی زخارف، هجرتی عظیم را تا وصال حضرتش آغاز می‌کنند.

برخی توفیق خدمت به اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و مومنان و محبان و این ملت عظیم الشأن و همه‌ی خداجویان عالم نصیبشان می‌شود و برخی دیگر رزقی دوچندان دارند و شهد شهادت توفیقشان را مضاعف می‌کند.

برای سربازان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، که لباس خدمت به تن کرده و از جهاد در میدان علم و اجتهاد تا سیل، زلزله، کرونا، دفاع از حریم حرم و یاری مظلومان و ستمدیدگان را رسالت ابدی خود می‌دانند، بدون شک اینگونه نابخردی ها و تهاجمات و هتک حرمت آستان مقدس حضرت غریب الغربا علیه آلاف التحیة و الثناء، نه تنها بذر تردیدی نخواهد افکند، که این پاکباختگان، مصمم‌تر از گذشته طریق خدمت به خلق و دین خدا را خواهند پیمود. إن شاء الله.

بدون شک اقدامات تروریستی و کشتار خادمان مردم در آستان حضرتش باشد یا در استان گلستان، نخواهد توانست زمینه‌ی نزاع مذهبی یا قومیتی را ایجاد کند و مردم هوشیار ایران اسلامی ضمن مطالبه‌ی جدی و دغدغه‌مندانه، مانع از هر گونه فتنه و تفرقه و آسیبی خواهند بود.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز ضمن محکومیت هر گونه اقدام تروریستی و به ویژه هتک حرمت مشاهد مشرفه خصوصا آستان با سعادت حضرت ثامن الحجج علیه السلام، مصیبت وارده را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و جامعه علمی کشور و ملت ارجمند ایران اسلامی تسلیت می‌گوید و یاد سفرکردگان آسمانی و شاهدان فیض الهی در غروب سوم رمضان‌المبارک را گرامی داشته و از مسئولان امر و نهادهای متولی انتظار دارد تا باسرعت، قاطعیت و شفافیت مسأله را پی‌گیری نموده و نسبت به آمران، مسببان و مجریان، برخورد قانونی را اعمال و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت بهش
خیلی مایلم بدونم انگیزه این حرومی چی بوده
محمد
Iran, Islamic Republic of
نوشته ضارب بلافاصله و با هوشیاری ماموران دستگیر شد!
Iran, Islamic Republic of
کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا
Iran, Islamic Republic of
....
United States
اين كه در فيلم ميبينيم كه مرده، ريشش مشكي و جوان است نه اينكه شما در عكس نشان دادي!
Iran, Islamic Republic of
باید دید این تروریست از کدام رسانه ها و مراکز و افراد تغذیه فکری می شده. با ریشه باید برخورد کرد.
yasha
Denmark
امپر یا لیزم خبیث --بی بی سی- و بها ییت را ببینید چگونه با درج و تنظیم خبر
ملت ها را به جان هم می اندا زند - خبر سه شنبه = سخنگوی طالبان: از دولت ایران می‌خواهیم مهاجران افغان را آزار و اذیت نکند
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۵ آوریل ۲۰۲۲ -- ا ین هم زمان با حمله سلفی ها به سه طلبه در مشهد عنوا ن می شود -- خبا ثت تا این حد - شما هم را حت
قربا نی می شوید - معذرت
Iran, Islamic Republic of
چقدراون فرد بدبخته که به مهمان امام رضا وسرباز امام زمان حمله کرده...باآل علی هرکه درافتاد ورافتاد..
بلال خان
Iran, Islamic Republic of
عاقبت کم اهمیت جلوه دادن حضور هدفمند وهابیت در حاشیه شهر مشهد
Iran, Islamic Republic of
شهادت با زبان روزه در حرم حضرت امام رضا ‌روحشان شاد
Iran, Islamic Republic of
دستگاه اسکن بدن یا دستگاههای فلزیاب در تمام زیارتگاهها گذاشته شود. صرف تفتیش بدنی کفایت نمیکند. و دست وهابیت در کار است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مطمئن نیستی نگو. عزیزان افغانستانی لشکر فاطمیون را تحت فرماندهی سپاه قدس تشکیل دادند.
Iran, Islamic Republic of
از آب گل آلود ماهی نگیرید
افغانستانی ها در کار کردن امین و پاک و زحمتکش هستند و بارها ما مردم ایران این را تجربه کرده ایم
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان عج مسئولین بازرسی حرم مطهر کوتاهی گرده اند که ضارب لعنه الله علیه به راحتی توانسته چاقو را وارد حرم شریف کند
Iran, Islamic Republic of
باز مشهد خوب میگردن.
Iran, Islamic Republic of
8میلیون افغان ....
United States
عکس ضارب یک نوجوان است که ظاهرا از افاغنه می باشد....
Iran, Islamic Republic of
لطفا گمانه زنی نکنید ، شبیه این چهره در مشهد زیاد دیده میشه که هبچکدام افغانی نیستن
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور بهتره در فوتبالو تخته کنه.
علیتکه
Iran, Islamic Republic of
تکه تکه اش کنند بیشرف
Iran, Islamic Republic of
ملیت فرد مهم نیست. مردانی از افغانستان تحت فرماندهی شهید حاج قاسم و سپاه قدس لشکر فاطمیون تشکیل دادند. افرادی مثلا ایرانی تحت عنوان منافق17هزار ایرانی را شهید کرد.
تفکر فرد مهم است.
Iran, Islamic Republic of
خوشا به احوال شهید اصلانی
سیدحسن اطیابی
Iran, Islamic Republic of
مشهدش شد کربلا الحمدالله
غوطه در خون شد افطارش الحمدلله
اتمام جهادش شد شهادت الحمدالله
همچو اصغر تیغ کین در گلوشد الحمدالله
باز اصلانی ها شد فدای علی الحمدالله
حرم رضا شد رضا از کبوترش الحمدالله

در وصف شهید ترور در حرم امام رضا(ع)
شعر : سیدحسن اطیابی
۱۴۰۱/۱/۱۶
Iran, Islamic Republic of
پیام رژیم صهیونیستی چاقو زدن در حرم امام رضا به تلافی چاقو خوردن های صهیونیست ها است . شک نکنید کار مزدورهای اسراییل است . وقتی می توانند در شهر مشهد با اسلحه تعداد زیادی را به شهادت برسانند ولی در حرم با چاقو حمله می کنند . فلسطینی ها معذوریت سلاح دارند ولی مزدورهای صهیونیستی ندارند.هر چه جنگ و بدبختی در دنیا است زیر سر سرمایه دار های صهیونیست است..
Iran, Islamic Republic of
ضارب تکفیری نیست....!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آذر ماه چند روزی میهمان امام رئوف بودیم مشهد پر بود از عرب زبانها و افاغنه
Canada
خودت میگی امام رئوف. چقدر تنگ نظرانه... مگه امام فقط متعلق به شماست....
Iran, Islamic Republic of
میخواهید ریشه ای پیگیری کنید؟!!
بروید اشاعه و ترویج تفکرات افراط گراییو فرقه گرایی را تعطیل کنید ...

صابر
تو مکن تهدیدم از کشتن که من
تشنه‌ی زارم به خون خویشتن
عاشقان را هر زمانی مردنیست
مردن عشاق خود یک نوع نیست
او دو صد جان دارد از جان هدی
وآن دوصد را می‌کند هر دم فدی
ما را کشتن نترسانید ما ملت شهادتیم .ما ملت امام حسینم
خدا بزنه هرچی تروریسته
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت کمک کن شر دشمنها کنده شه
Iran, Islamic Republic of
واقعا در حوزه علمیه باید کلاس دفاع شخصی کار بشه تادراین مواقع بتونن ازخودشون دفاع کنن.حادثه تلخ وغم باری بود خدالعنت کنه عامل این حادثه را.شهادت مظلومانه این عزیز روحانی رابه ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض می کنم