شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شیوع آلرژی چشمی در فصل بهار

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 796205
یک فوق تخصص قرنیه در ارتباط با بروز آلرژی چشمی در فصل بهار و راه‌های درمان این عارضه، توضیحاتی ارائه داد.
شیوع آلرژی چشمی در فصل بهار
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان چشم آفتاب، دکترمحمود جباروند رئیس و مدیرعامل بیمارستان چشم آفتاب در پاسخ به این سوال که آلرژی چشمی چیست گفت: آلرژی‌های چشمی معمولا در فصل بهار که فصل گرده افشانی گیاهان است، شروع می‌شود و در افرادی که سابقه حساسیت دارند و در فامیل نیزسابقه آلرژی وجود دارد مثل آسم و حساسیت نسبت به مواد مختلف که با خارش و کهیر همراه است بیشتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: حساسیت چشمی در چشم به صورت قرمزی چشم، خارش چشم و گاهی همراه با تورم پلک خود را نشان می‌دهد.

جباروند تاکید کرد: بهترین راه مراقبت از چشم‌ها در فصل گرده افشانی گیاه هان، این است که صورت خودشان را روزانه با آب سرد چندین بار بشویند و از مالیدن دست و زدن مواد محرک مثل ادکلن و عصر که می‌تواند باعث تشدید بیماری شود پرهیز کنند.

مدیرعامل بیمارستان چشم آفتاب در خصوص درمان آلرژی چشمی افزود: درمان آلرژی بصورت علامتی است و با دارو‌هایی که عروق را منقبض می‌کند و یا آنتی هیستامین تاپیکال و موضعی می‌توان آن‌ها را درمان کرد و معمولا خود بخود خوب می‌شوند. گاهی نیاز به تجویز دارو‌های خوراکی از رده آنتی هیستامین‌ها دارد ولی استفاده از دارو‌های دیگر به هیچ وجه صلاح نیست.

این فوق تخصص قرنیه اظهارداشت: گاهی علاوه بر درمان آلرژی چشمی که حاوی آنتی هیستامین‌های موضعی است لازم است از قطره‌هایی که سلول‌های موثر را مهار می‌کند و از لبریز مواد محرک و حساسیت زا جلوگیری می‌کند استفاده کرد که اثرات خوبی دارد و بدون عارضه هستند.

وی گفت: استفاده از قطره‌های کورتن دار فقط با مجوز و تجویز چشم پزشک باید انجام شود و آن هم بصورت موقت و تحت نظرجشم پزشک باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *