پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کدام بازی‌های دوستانه برای تیم ملی مناسب‌تر هستند؟/ از روسیه و کرواسی تا ایرلند و کانادا

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 796184
تیم ملی فوتبال در راه تدارک برای حضوری موفق در جام جهانی قطر باید بازی‌های دوستانه مناسبی برنامه‌ریزی کند.
کدام بازی‌های دوستانه برای تیم‌ ملی مناسب‌تر هستند؟
به گزارش جهان نيوز، پس از پایان مراسم قرعه کشی بیست‌ودومین دوره جام جهانی قطر تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (بین برنده دیدار اوکراین - اسکاتلند با ولز) در گروه B قرار گرفت.

بلافاصله پس از پایان قرعه‌کشی گمانه‌زنی‌ها درخصوص حریفان تدارکاتی مناسب با توجه به سبک بازی حریفان آغاز شد و هرکدام از کارشناسان فوتبال نظرات متفاوتی را در این باره داشتند هر چند همگی روی بازی با تیم‌های بزرگ متفق‌القول هم نظر بودند.

پیش از این حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در خصوص حریفان تدارکاتی تیم ملی برای آماده سازی جام جهانی، گفته بود: قرار است اگر پرو به قطر برگردد در (ماه می‌) با ما بازی کند. این تیم در اسپانیا اردو و یک بازی دارد. نیوزلند هم همینطور، خیلی نزدیک است که با این دو تیم به توافق نهایی برسیم. سنگال هم قول داده که بعد از قرعه کشی صحبت‌های نهایی را انجام بدهیم.

اما برنامه‌ریزی برای انتخاب گزینه‌های مناسب برای انجام دیدارهای تدارکاتی زمانی امکان‌‎پذیر و موثرتر خواهد بود که با شناخت کامل از شیوه و سبک بازی حریفان در جام جهانی این انتخاب صورت گیرد که در ادامه به بررسی گزینه‌های مناسب برای تیم ملی خواهیم پرداخت.

با توجه به شباهت بازی تیم‌های اسکاتلند و ولز به انگلیس اگر یکی از این دو تیم راهی جام جهانی شوند و با در نظر گرفتن سبک بازی این سه تیم به یکدیگر به نظر می‌رسد بازی با جمهوری ایرلند، ایرلند شمالی، استرالیا و نیوزلند گزینه‌های مناسبی در این مسیر باشند. اگر هم اسکاتلند و ولز موفق به کسب مجوز حضور در جام نشوند می‌توان بازی با این دو تیم را برای تمرین رویارویی با انگلیس در دستور کار قرار داد.

برای آماده‌سازی تیم ملی در دیدار برابر آمریکا می‌توان به حریفانی از منطقه کونکاکاف روی آورد. سبک بازی تیم‌های کانادا و مکزیک و حتی کاستاریکا شباهت زیادی به سبک تیم ملی آمریکا دارد و می‌توان روی این گزینه‌ها برای شبیه‌سازی بازی با آمریکا فکر کرد.

اما اگر اوکراین راهی جام جهانی شود با توجه به شباهت سبک بازی این تیم به کشورهای بلوک شرق اروپا تیم‌های این منطقه می‌توانند گزینه‎‌های مناسب و بهتری برای تدارک و آماده‌سازی تیم ملی باشند. کشورهای کرواسی، جمهوری چک، اسلواکی، اسلوونی و حتی روسیه گزینه‌های خوبی برای شبیه‌سازی بازی با اوکراین خواهند بود تا ملی‌پوشان با شناخت بیشتری از سبک بازی حریفان گام در این میدان بزرگ بگذارند.

در فاصله کمتر از هشت ماه مانده تا شروع اولین جام جهانی قرن، امید می‌رود فدراسیون با برنامه‌ریزی دقیق و تدارک اردو‌های آماده‌سازی و مسابقات باکیفیت در پنجره‌های باقیمانده فیفادی در ماه‌های خرداد و شهریور که مناسب برگزاری شش بازی تدارکاتی است، تیم ملی را با بهترین آمادگی راهی جام جهانی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *