پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آمریکا مهره می‌خواهد نه متحد

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 796133
عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرده است: «نامه‌ای تهدیدآمیز از امریکا دریافت کرده‌ام، امریکا تهدید کرده که دولت مرا سرنگون می‌کند، زیرا من از ایجاد پایگاه نظامی برایش در سرزمین خودم خودداری کردم و از وزیر امور خارجه خواستم با توجه به افزایش تنش در منطقه، روابط با کشور‌های دوست را تقویت کند.»
آمریکا مهره می‌خواهد نه متحد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرده است: «نامه‌ای تهدیدآمیز از امریکا دریافت کرده‌ام، امریکا تهدید کرده که دولت مرا سرنگون می‌کند، زیرا من از ایجاد پایگاه نظامی برایش در سرزمین خودم خودداری کردم و از وزیر امور خارجه خواستم با توجه به افزایش تنش در منطقه، روابط با کشور‌های دوست را تقویت کند.» در پس این نامه نیز بیش از ۱۹۰نماینده پارلمان موافقت خود برای سلب رأی اعتماد از عمران خان را اعلام کرده بودند و عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان با پیشنهاد عمران خان برای انحلال پارلمان پاکستان موافقت کرد. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز همزمان با این تحولات از دخالت‌های امریکا در کشور‌های منطقه نوشتند و نامه تهدیدآمیز امریکا به عمران خان را نشانه‌ای از خباثت این کشور دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

سعید آجرلو:
امریکا دموکراسی صادر نمی‌کنه، کودتا صادر می‌کنه. #عمران _خان

غلامی اراکی:
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان «من اجازه ایجاد پایگاه نظامی به امریکایی‌ها ندادم! آن‌ها در نامه رسمی مرا تهدید به براندازی کردن!» جنایت، خیانت، دخالت، رذالت و حماقت همراه همیشگی یانکی‌های خبیث و وحشی است....

عبدالله گنجی:
عمران خان گفته از سفارت امریکا پیام دریافت کرده که اگر اجازه ایجاد پایگاه نظامی ندهد، ساقط خواهد شد. العامری به سفیر انگلیس در بغداد گفته اطلاعاتی داریم که مؤید دخالت شما در اوضاع سیاسی عراق است. نظام سلطه در هر صورت نظام سلطه است دموکراسی هم داشته باشی، ولی باهاش نباشی فرقی نمی‌کند.

علی قلیزاده:
عمران خان در نطق پیش از جلسه عدم اطمینان: «امریکا دنبال براندازی دولت اوست، چون اجازه تأسیس پایگاه نظامی به آنان نداده.» تحولاتی پس از دیدار اخیر عمران خان از مسکو. تلاش امریکا برای تغییر رژیم در پاکستان، مشابه به قدرت رساندن طالبان، با هدف ایجاد تهدید علیه چین و ایران است.

امیر صالحی:
ایالات متحده نیتش برای تغییر رژیم در پاکستان را علنی کرد. امریکا رسماً اعلام کرده است، روابط امریکا- پاکستان با عمران خان به جایی ختم نمی‌شود! امریکا متحد نمی‌خواهد. عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی می‌خواهد که هر وقت اراده کرد مانند مهره شطرنج آن‌ها را جابه جا کند!

کاربری با نام «سیروان»:
توییت معنادار عمران خان و اشاره به قیام امام حسین (ع) در کربلا، خبر از مقاومت جانانه در برابر زورگویی امریکایی‌ها می‌دهد. حال باید دید مردم پاکستان بین عزت و ذلت کدام را انتخاب خواهند کرد. امروز می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ ملت مسلمان پاکستان باشد...

مهدی تهرانی:
برای درک واژه استقلال یک کشور اخبار پاکستان را دنبال کنید. مخالفان دولت عمران خان به ۱۷۷ کرسی در پارلمان رسیدند. در حالی که دولت ۱۶۴ کرسی در اختیار دارد. به احتمال زیاد رأی به تغییر دولت بدهند. شاید باورش سخت باشد، اما تمام اتفاقات از یک جبهه‌گیری عمران خان علیه اروپا پا گرفت.

بابک شیبانی:
برای کسانی که از تجاوز روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ متعجبند و فکر می‌کنند دوران جنگ‌های کلاسیک تمام شده است: امریکا هنوز در سال ۲۰۲۲ به‌دنبال کودتا، انقلاب مخملی و براندازی دولت‌های مردمی است که حاضر نیستند تن به بردگی استعمار بدهند! #عمران_خان #پاکستان

محمد قاسم‌خانی:
هیچ ننگی بالاتر برای کشوری نیست که پایگاه امریکایی در آن کشور باشد. این لانه‌های زنبوری‌اند که هر جا باشند شرارت کرده و ملت آن کشور را تحقیر می‌کنند. درود بر شرف #عمران_خان #پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *