شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۳

سناریوی تکراری علم‌الهدی هراسی +جزئیات

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 796128
«قلمرو ممنوعه» روی تصویری بزرگ از آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، عکس و تیتری است که تقریباً تمام صفحه یک شماره دیروز روزنامه کارگزاران سازندگی را گرفته است.
سناریوی تکراری علم‌الهدی هراسی +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران دو مطلب در این موضوع منتشر کرده است؛ یکی با همین تیتر قلمرو ممنوعه که همه اتفاقات مربوط به مشهد، و از جمله وقایع مربوط به حاشیه بازی فوتبال ایران و لبنان را مرتبط با حضور آیت‌الله علم الهدی در این شهر می‌داند و مطلب بعدی هم با تیتر «غائله مشهد» و باز هم عکس علم‌الهدی، همین را می‌گوید؛ همه چیز به علم الهدی برمی‌گردد!

مطالبی به هم ریخته و آشفته که همه چیز را به هم می‌دوزد؛ واکنش رئیسی به اتفاقات مشهد را به نسبت فامیلی او با علم الهدی ربط می‌دهد و بارها به جای اسم یا عنوان رسمی علم‌الهدی از عبارت «پدرزن رئیس‌جمهور» استفاده می‌کند یا رئیسی را «داماد» می‌نامد. امری که بیراه می‌نماید. چه آنکه هیچ استدلال یا حتی قرینه‌ای برای ادعای تأثیرگذاری این نسبت فامیلی در مواضع و تصمیم‌گیری‌ها ارائه نمی‌شود.

روزنامه سازندگی نخواسته استدلال بیاورد، تحلیل درست بنویسد یا حتی مشکلی را حل کند؛ مسئله این رسانه فقط ترساندن از علم الهدی و دولت جدید است. هم از این رو است که یکی از این نوشته‌ها اینگونه به پایان می‌رسد: «به نظر می‌رسد حالا دایره اختیارات امام جمعه مشهد در این شهر با حضور دامادش در رأس قوه اجرایی بیش از پیش شده است. شاید حتی از این پس، به جای اینکه از اجرای متفاوت قوانین در مشهد تعجب کنیم، شاهد اجرای قوانین مشهد در شهرهای دیگر باشیم!»

این مدل حدس و طعنه و شیطنت، یعنی اجرای بی رتوش یکی از سیاست‌های اصلی اصلاح‌طلبان. اینکه مردم را باید از «علم‌الهدی» ترساند. مردم باید از او وحشت کنند و او را پس بزنند. امام جمعه مشهد هم البته در این مسیر بیشتر همراه با اصلاح‌طلبان است تا طیفی که خود متعلق به آن است. آیت‌الله علم الهدی هم در بازنمایی رسانه‌ای صحیح از خودش و مواضع دینی مورد حمایتش نه تنها هیچ تلاشی ندارد، بلکه حتی خودش و نظراتش را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که بیشتر مردم بترسند! می‌تواند مهربان‌تر و با سیاست‌تر عمل کند و حرف بزند، اما گویی علاقه دارد همه را علیه خود کند!

شماره دیروز روزنامه سازندگی یک نمونه‌ها از ده‌ها و بلکه‌ها صدها مطلبی است که طی یک دهه اخیر کوشیده علم الهدی را تخریب کند. با این حال هیچ کس هنوز به درستی نقش دقیق و مستقیم امام جمعه مشهد در وقایع اخیر مشهد را نمی‌داند.

دفتر علم‌الهدی هم علاقه ندارد رسماً توضیح بدهد و صحت خبری را که غیررسمی در فضای مجازی پیچیده، اعلام کند؛ این خبر که او در هنگام بازی ایران و لبنان اصلاً در مشهد نبوده و به زیارت عتبات عالیات رفته بوده است.

یک فیلم از خطبه‌های نمازجمعه مشهد در اول بهمن ۱۴۰۰ (دو ماه قبل از بازی ایران و لبنان) دست به دست می‌شود که علم الهدی گفته که «عزیزان من مکان چمن فوتبال و بازی فوتبال جای هیجان است، شما مردان چقدر هیجان پیدا می‌کنید بعد بانوانی که به مراتب از نظر عاطفی و احساسی هیجانی‌تر هستند این هیجان را بروز و ظهورش را مراجع تقلید می‌گویند حرام است، صدای زن بلند شود و حرکات زن در مقام هیجان مردان را تحریک کند حرام است...»

و ادامه فیلم که نظر اصلی علم الهدی است، آورده نشده است و دفتر علم‌الهدی هم حداقل اکنون، فیلم نظر اصلی او را ارائه نکرده است. جایی که او پس از آن نظر حرام بودن هیجان زن در مقابل مرد نامحرم، طرح سؤال می‌کند که «حال زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و تنها به تلویزیون اکتفا کنند؟» و جواب می‌دهد که «مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند و از هیجان او یک مرد هوس‌ران و چشم‌چران سوءاستفاده نکند. زنان را باید صیانت کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند، اما باید از او صیانت شود.

دستگاهی که مسئول توسعه ورزش قهرمانی در کشور است مسئول ایجاد صیانت برای زنان در تماشای مستقیم فوتبال است و باید انجام دهد... ما وظیفه داریم برای زنان تمام تفریحات و ورزش‌ها را فراهم کنیم با صیانت و حفاظت و در این نظام به وسیله عناصر متدین دولت و مجلس برنامه ریزی شود و خواهران و دختران ما با کمال صیانت از هرگونه جریان غیردینی و غیرشرعی بتوانند از انواع ورزش‌ها و تفریحات لذت ببرند.»

آیا این سخنان غلط است؟ طبعاً خیر. جالب آنکه در یکی از این نوشته‌ها اذعان شده که نگاه امام جمعه مشهد نسبت به مشهد، «آرمان‌شهری» است. یعنی الزاماً این دیدگاه‌ها نادرست نیستند و صرفاً خیلی آرمانی به نظر می‌آیند و تأکید شده که امام جمعه مشهد به دنبال تبدیل مشهد به «مدینه فاضله» است.

اصلاح‌طلبان علاقه ندارند دیدگاه منطقی علم الهدی دیده شود و مع‌الاسف در دفتر آیت‌الله علم الهدی هم کسی کمک نمی‌کند تا این مواضع دیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من یه دانشجوی سال اول حسابداری هستم و خیلی اهل سیاست نیستم ولی همین که می بینم اینهمه به این آقا سید حمله میشه و چه در داخل و چه در خارج و سوژه برای حمله به دین ، مطمئن میشم که ایشون کارش درسته
Iran, Islamic Republic of
ما هم تقصیر را گردن کسی نمی اندازیم ولی حداقل یه نفر توضیح بده مشکل از کجاست. اینکه همه بگویند مقصر را بگیرید و هیچگاه مقصر پیدا نشود مشکل را حل نخواهد کرد.
آزاد
Iran, Islamic Republic of
از وقتی آیت اله علم الهدی در غائله فتنه سال 1388 تمام قد در برابر فتنه گران و اراذل و اوباش ایستادگی کرد لبه تیز توهین و افترا و بی ادبی به سوی ایشان گرفته شد. همان سالی که برخی از خواص سکوت کردند
Iran, Islamic Republic of
بخدا متوجه اینهمه حمله نسبت به آقای علم الهدی نمیشم . البته از اون جماعتی که خودشون رو برای دولت روحانی به در و دیوار میزدن خیلی عجیب نیست که بخوان به این بزرگوار حمله کنن
Iran, Islamic Republic of
امروز چنان حملات رسانه‌ای اصلاح طلبان همراه با دشمنان قسم خورده، علیه دین یکی شده....که برای ادامه کارشون هر کاری میکنن و شخصیت های مختلف هر حرفی بزنن اینا با بهانه گیری سعی در تخریب او می کنند تا دین را بزنند
Iran, Islamic Republic of
جریان مدعی اصلاح و غربگرا همواره در ایجاد جو روانی فعال بوده است.
Iran, Islamic Republic of
. اون کسی که چنینحرکتی را راه انداخته میشه معرفی کنید؟
نواب
Iran, Islamic Republic of
خب بهانه ای به دستشون ندید
Iran, Islamic Republic of
چرا متوجه حمله به ایشون نمی شید شهید همت فرموده بود هر وقت در میدان جنگ راه لشگر خودی گم کردی ببین دشمن داره کجا می زنه.حمله دشمن به این سید یعنی ایشون کارش خیلی درسته و اونها دردشون گرفته
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه حل رفع مشکلات اینچنینی تدریس قانون اساسی از تریبون نماز جمعه است.
Iran, Islamic Republic of
ورود بانوان به ورزشگاه چرا مشکل شده ؟! کنترل کنید
Iran, Islamic Republic of
امامان جمعه باید هوشیار باشند تا حرفهاشون مورد سو استفاده دشمنان و ضد انقلاب قرار نگیرند..
United States
باید به روحانیون احترام گذاشته شود.