کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صحبت‌های آقای بازیگر در مورد ماه رمضان

14 فروردين 1401 ساعت 10:47

خوشحالم که خداوند عمری داد تا بتوانم بار دیگر رسیدن یک ماه رمضان دیگر را تجربه کنم، ماهی که برای من سراسر عشق و زندگی است و همواره از رسیدن آن خوشحال می شوم.


به گزارش جهان نیوز، عنایت بخشی بازیگر سریال «ولایت عشق» در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: خوشحالم که خداوند عمری داد تا بتوانم بار دیگر رسیدن یک ماه رمضان دیگر را تجربه کنم، ماهی که برای من سراسر عشق و زندگی است و همواره از رسیدن آن خوشحال می‌شوم. 

وی در همین راستا ادامه داد: برای من و هم نسلان من ماه مبارک رمضان از کودکی یک خاطره شیرین است، از آن دوران که روزه کله گنجشکی می گرفتیم و در کنار خانواده بودیم و تا وقتی که خودمان به سن قانونی رسیده و روزه دار بودیم، کنار خانواده بودن و تجربه سفره‌های سحری و افطار چیزی نیست که از خاطر من بیرون برود.

این بازیگر پیشکسوت در همین رابطه تاکید کرد: از نظر من جدا از مسائل دینی و فواید و فضایل آسمانی این ماه عزیز، ماه رمضان همواره باعث نزدیکی خانواده ها به هم می‌شود، معمولا همه سعی می‌کنند در این ماه کدورتی اگر بوده فراموش کنند و با هم سر سفره افطار بنشینند. 

وی با تاکید بر ابعاد جامعه شناختی ماه مبارک رمضان افزود: به نظر من ماه رمضان دیدگاه تربیتی فراوانی برای جامعه دارد و ما را از بدی‌ها دور می‌کند، به نظر من خانواده‌ها باید از کودکی کودکانشان را با فواید و فضایل این ماه عزیز و همچنین روزه داری آشنا کنند، آنها با برگزاری با شکوه این ماه می توانند علاوه بر جنبه های معنوی به جنبه های اجتماعی روزه نیز تاکید کنند و باعث شوند تا نسل آینده به زوایای مختلف روزه داری پی ببرد. 

بازیگر سریال «ولایت عشق» درباره تجربه روزه داری اضافه کرد: البته من گاها به دلیل کهولت سن و یا مصرف داروهای درمانی نمی توانم روزه بگیرم اما همیشه اگر توانش را داشته باشم در این ماه روزه هایم را کامل خواهم گرفت، روزه داری برای من تزکیه جسم و جان است. 

وی در همین رابطه ادامه داد: همواره سعی می‌کنم تا جای ممکن در این ماه به مسجد بروم و در جماعت نمازم را بخوانم، ماه رمضان ماه خاصی است، اگر دلمان را صاف کنیم به همه خواسته هایمان خواهیم رسید، روزه گرفتن صرفا نخوردن غذا نیست بلکه اگر روزه دار واقعی باشیم به واقع با پایان ماه مبارک رمضان تاثیرات آن را در روح و جان خود خواهیم دید.

بخشی با اشاره به لزوم دورهم بودن خانواده در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: باز هم یادآور می شوم ماه رمضان بهترین ماه برای بخشش است، در میان خانواده ها اگر دعوا و قهری وجود دارد بهترین زمان برای کنار گذاشتن کدورت و کینه ماه رمضان است.

من بارها این اتفاق را تجربه کرده ام و مطمئنم هیچکس از بخشش در این ماه ضرر نمی کند، از سویی اگر ما نبخشیم چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که خداوند گناهان ما را بخشیده و نادیده بگیرد.


کد مطلب: 796055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/796055/صحبت-های-آقای-بازیگر-مورد-ماه-رمضان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com