شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم

يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 796015
اگر حاکمیت تصمیم بگیرد که انتخابات، رقابتی و مشارکتی باشد ما هم هستیم اما اگر بخواهند انتخابات درون جناحی باشد، ‌ ما نیستیم. ما که تأیید نمی‌شویم که بخواهیم حضور پیدا کنیم.
عرب‌سرخی: انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، فیض ا... عرب سرخی، از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد در اشاره به رفتار تحریمی جبهه اصلاح طلبان در انتخابات 1400 و احتمال تکرار این رفتار در جریان انتخابات های بعدی گفته است: 

"اگر حاکمیت تصمیم بگیرد که انتخابات، رقابتی و مشارکتی باشد ما هم هستیم اما اگر بخواهند انتخابات درون جناحی باشد، ‌ ما نیستیم. ما که تأیید نمی‌شویم که بخواهیم حضور پیدا کنیم.

*پیش از این هم پیش بینی می شد که رجال اصلاح طلب بر سیاق مسیری که سعید حجاریان برای آنها ترسیم کند گام خواهند برداشت و از عهد معهود جریان چپ برای پیروی از هسته سخت اصلاحات تخطی نخواهند کرد.

چه اینکه سعید حجاریان پیش از این در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی شرق تأکید کرده بود که اصلاح طلبانِ تحریمی انتخابات 1402 را هم تحریم خواهند کرد.

دقت کنیم که تحریم انتخابات یک رفتار شریرانه و معارض با مبانی مردمسالاری دینی است که مرتکبین آن بایستی به اشدّ مجازات برسند.

بهانه "نامزدهای ما تأیید صلاحیت نمی شوند" هم یک حرف باطل است زیرا اولا روال سیاسی نظام جمهوری اسلامی طی 43 سال گذشته تغییری نکرده و این اصلاح طلبان تحریمی هستند که تغییر کرده اند، ثانیا در جریان انتخابات اخیر 2 رجل اصلاح طلب نیز تأیید صلاحیت شدند و ثالثا حتی اگر هیچ رجلی از یک جریان سیاسی هم تأیید صلاحیت نشود اما وظیفه حضور و تشویق به حضور در انتخابات از مردان سیاست و احزاب ساقط نمی شود. زیرا مسئله جمهور و انتخابات قانونی بر هر چیزی رجحان دارد.

در عین حال بایستی در نظر داشت که اگرچه مشارکت بالا در یک انتخابات موجب افتخار است اما حیات انتخابات و جمهور به "رعایت مُرّ قانون" از سوی حاکمیت برای برگزاری انتخابات است نه به میزان مشارکت.

به این معنی که اصلاح طلبانِ تحریمی با تحریم انتخابات عملا خود را بی عزت می کنند و درخت جمهور با پریدن یک گنجشک هیچ تکانی نخواهد خورد.

بدیهیست که تحریم انتخابات به معنی قبول نداشتن ساختارهای سیاسی و قانونی کشور است و از همین روست که عقلانیت حکم می کند مرتکبان چنین رفتار نامتمدنانه ای تنبیه شوند تا بازار بی قانونی و لگدمال کردن عقلانیت به راه نیافتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اسم اصلاح طلب که می آید نگران میشم!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
!!
Iran, Islamic Republic of
چه بهتر !!!