کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکذیب شایعه‌ پردازیِ رسانه‌های معاند

13 فروردين 1401 ساعت 14:46

اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه، ادعای یکی از زندانیان امنیتی و پرحاشیه این استان، مبنی بر عدم برخورداری از مرخصی درمانی را تکذیب و بر سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه در جهت تشویش اذهان عمومی تأکید کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه، در پی حواشی رسانه‌ای ایجاد شده پیرامون خبر کذب اعتصاب غذای یکی از محکومان امنیتی این زندان به نام «سهیلا حجاب» و تلاش دروغین رسانه‌های بیگانه برای شایعه‌پراکنی در جهت نامساعد بودن حال جسمی وی، این اداره‌کل اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 
در این اطلاعیه آمده است: «نامبرده براساس حکم مرجع قضایی دوران محکومیت خود را در زندان کرمانشاه سپری می‌کند و در این مدت به کرّات به‌دلیل درخواست‌های غیرقانونی از جمله مرخصی‌های بی‌ضابطه، در تلاش است با اقدامات تحریک‌آمیز و تسری آن به فضای رسانه‌ای، از امتیازات قانونی سواستفاده کند که در جدیدترین مورد نیز مدعی اعتصاب غذا شده تا مراجع را وادار به کسب مرخصی نماید.»
 
در این راستا و برخلاف اخبار رسانه‌های معاند که تیتر «وخیم شدن وضعیت جسمی» وی را به دلیل «محرومیت از خدمات درمانی» ناشی از «اعتصاب غذا، دوختن لب‌ها و غیره» عنوان کرده‌اند؛ به اطلاع می‌رساند که این خبر، صرفاً سوگیری‌های رسانه‌ای توام با جوسازی نامبرده در جهت فشار برای اخذ مرخصی‌های معمول است و این درحالی است که مرجع قضایی به‌دلیل جرائم مندرج در پرونده وی، فعلا تجویز چنین درخواستی را منع کرده است.
 
در این اطلاعیه آمده است خدمات درمانی در تمام مراکز تأمینی و تربیتی به هر زندانی با هر جرمی ارائه می‌شود و دسترسی همیشگی آنان به کادر درمانی مهیاست.
 
متعاقبا هرگونه فضاسازی رسانه‌ای یا ادعای نامبرده در مورد ممنوعیت ملاقات یا ضرب‌ و شتم و رفتار خلاف موازین قانونی و شرعی با زندانیان کذب محض است.

ادعای «عدم برخورداری از حق مرخصی درمانی» سوژه تکراری و نخ‌نمایی است که بارها به شکل غیرواقع توسط محکومان امنیتی مطرح و توسط رسانه‌های بیگانه برای جوسازی و تشویش اذهان عمومی منتشر شده است.


کد مطلب: 795986

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/795986/تکذیب-شایعه-پردازی-رسانه-های-معاند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com