کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله گسترده پهپادی یمن علیه عربستان +فیلم

5 فروردين 1401 ساعت 21:45

منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه‌های ریاض، ابها و جده هدف حملات پهپادی قرار گرفته و یک موشک نیز به شهر جازان شلیک شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، کانال تلگرامی صابرین‌نیوز خبر داد که فرودگاه‌های ریاض، ابها و جده در عربستان، هدف حمله گسترده پهپادی قرار گرفته‌اند.

این کانال همچنین خبر داد که تمامی پروازها به سمت فرودگاههای مذکور متوقف شده است.
 
منابع خبری سعودی اما از حملات موشکی و پهپادی به خاک خود توسط نیروهای یمنی خبر دادند.

روزنامه سعودی سبق به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در یمن گزارش داد که پدافند هوایی سعودی، یک موشک بالستیک یمن را رهگیری و منهدم کرده است.
 

دانلود فیلم

دانلود فیلم
 
ائتلاف ادعا کرده است که این موشک به سمت شهر «جازان» شلیک شده بود. ائتلاف همچنین مدعی شد که پدافند سعودی، یک پهپادی بمب‌گذاری شده دیگر را هم که به سمت این شهر حمله کرده بود، منهدم کرده است.

شبکه خبری الجزیره هم به نقل از ائتلاف سعودی، از اصابت یک پرتابه به نیروگاه برق در استان «صامطه» در جنوب عربستان خبر داده است.
 
دانلود فیلم
 
ائتلاف همچنین ادعا کرد که در پی این شلیک، «آتش‌سوزی محدودی» در صامطه رخ داده و تلفات جانی در پی نداشته است.

ائتلاف سعودی در پایان اذعان کرد که مخازن آب در «ظهران» نیز هدف حملات یمنی‌ها قرار گرفته است. فیلم زیر نیز از این حمله منتشر شده است:
 
دانلود فیلم
 
این خبرها در حالی منتشر شده است که نیروهای مسلح یمن نیز لحظاتی پیش اعلام کرد تا ساعاتی دیگر جزئیات این حمله گسترده را منتشر خواهند کرد.

در همین ارتباط، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیست و نهم اسفند ماه گذشته از عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان  خبر داد و گفت  که در این عملیات تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یحیی سریع در پایان گفت: «نیروهای مسلح، به دشمن جنایتکار درباره تبعات تداوم محاصره ظالمانه برای تأسیسات و طرح‌های اقتصادی این کشور هشدار می‌دهد.خداوند خود گواه است». ارتش یمن همواره اعلام کرد که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.


تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض را هدف قرار دادیم
بر اساس گزارش مهر به نقل از المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درخصوص حملات امروز نیروهای ارتش این کشور به عمق خاک سعودی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاسیسات آرامکو در جده و تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض پایتخت این کشور را هدف قرار دادیم و نام این عملیات، عملیات سوم شکست محاصره علیه عربستان است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر جنایات ائتلاف سعودی- اماراتی است. در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، پالایشگاههای راس تنوره و رابغ هدف چند حمله پهپادی قرار گرفت. همپنین جازان و نجران نیز هدف قرار گرفتند.

در ادامه بیانیه با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در جازان، ظهران، أبها و خمیس مشیط که با استفاده از موشک های بالستیک صورت گرفت؛ آمده است: حملات بیشتری به عمق خاک سعودی انجام خواهد شد و این حملات تا زمانی که جنگ و تجاوز علیه یمن متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد و این کشور را محاصره کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با شهید و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.


کد مطلب: 795666

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/795666/حمله-گسترده-پهپادی-یمن-علیه-عربستان-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com