شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
یادداشت

اهداف ۱۰ گانه همکاری سایپا و ایران خودرو

جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 795662
یک کارشناس صنعت خودرو در یادداشتی نوشت: سایپا همکاری فنی و تخصصی را با ایران خودرو آغاز خواهد کرد؛ از این رو همکاری این دو خودروساز در دولت سیزدهم را باید به فال نیک گرفت.
اهداف ۱۰ گانه همکاری سایپا و ایران خودرو
به گزارش جهان نيوز، در یادداشت رسول قاسمی آمده است: سالهای متمادی است که بر همکاری گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو تاکید می شود اما در هیچ مقطع زمانی، دو مجموعه نتوانستند همکاری مشترک را تعریف کنند اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افزایش کیفیت خودروهای داخلی و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت با محوریت هم افزایی دو خودروساز داخلی و افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ با هدف آرامش بازار و پاسخ به نیازهای مردمی، در آخرین روزهای سال گذشته مذاکرات مدیران عامل دو خودروساز در گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.

بر این اساس، در همکاری گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو ۱۰ هدف استراتژیک دنبال خواهد شد که شامل تولید محصولات کیفی تر، افزایش تعامل و هم افزایی بین دو خودروساز، پیشرفت در تکنولوژی محصولات، استفاده از توان و پتانسیل فناوری و تخصص یکدیگر، تولید اقتصادی با هدف کاهش قیمت تمام شده خودروها، کاهش وابستگی به واردات برخی از قطعات، تقویت صنعت خودروسازی، بی اثر کردن تحریم ها، افزایش تولید و تسریع در تحویل محصولات به مردم و در نهایت تحقق صادرات است.

با توجه به مذاکرات صورت گرفته، قرار است ایران خودرو از توان علمی، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرکز تحقیقات سایپا که بزرگترین مرکز تحقیقات خاورمیانه است بهره ببرد و در این میان قرار شد در سال جاری، ایران‌خودرو ۱۰ هزار موتور و گیربکس برای تجهیز محصول شاهین سایپا تولید کند.

در سال جاری و همانگونه که اعلام شده، گروه خودروسازی سایپا تولید اقتصادی دو خودرو شاهین و کوییک را دنبال خواهد کرد. این امر اتفاق بزرگ و مهمی است که برای اولین بار گروه خودروسازی سایپا با هدف کاهش قیمت تمام شده در دستور کار خود قرار داده است؛ از این رو همکاری این مجموعه و ایران خودرو در دولت سیزدهم را باید به فال نیک گرفت نه آنکه روی آن موج سواری کرد؛ چرا که خیلی از شرکت های بزرگ و حتی پیشرفته در دنیا به چنین سمتی رفته‌اند.

اگر می‌بینیم شرکت های خودروساز بزرگ به قدرت رسیدند و می توانند در بازار های مختلف حضور پیدا کنند به جهت همکاری، تعامل و استفاده از پتانسیل سایر شرکت‌های خودروساز و حتی رقیب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *