پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

عصبانیت آمریکا از حضور موشک‌های ایران در نمایشگاه دوحه

جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 795661
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حضور مقام‌های نظامی و تجهیزات دفاعی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه بیانیه‌ای صادر کرد.
عصبانیت آمریکا از حضور موشک‌های ایران در نمایشگاه دوحه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آمریکا به حضور مقام‌های نظامی و موشک‌های ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه واکنش نشان داده و از آن ابراز «تأسف و نگرانی» کرده است.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای شامگاه پنجشنبه تصریح کرد: «ما عمیقاً از حضور مقام‌های نظامی ایران و گزارش‌های مربوط به حضور افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در قطر متأسف و نگرانیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه ایران بزرگترین تهدید برای ثبات دریانوردی در منطقه خلیج [فارس] به شمار می‌رود ما کاملاً حضور آنها در این نمایشگاه و نمایشگاه پدافند دریایی را رد می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش پایانی تأکید کرد: «مبادلات مربوط به سلاح‌های ایران ذیل قوانین مختلف آمریکا از جمله تحریم‌های مربوط به تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی قابل تحریم هستند.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز روز چهارشنبه در گزارشی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» پرداخته و نوشته بود ایران در این نمایشگاه قدرت موشکی خودش را به نمایش گذاشته است. این خبرگزاری حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی، همزمان با تلاش‌ها در مذاکرات وین برای اجرای کامل برجام را جالب توجه دانسته بود. 

طبق توضیحات رویترز در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها نصب شده بود. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹» خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راد
Romania
انشالله از عصبانیت بمیرند