پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

چرا برخی افراد واکسن نمی‌زنند؟

شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۳۳
کد مطلب: 795637
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بعضی پزشکان، برخی بیماران خود را به عدم تززیق واکسن ترغیب می‌کنند و نتیجه آن مراجعه بیمار با فرم شدید بیماری کرونا به مطب‌هاست.
چرا برخی افراد واکسن نمی‌زنند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمدرضا ناظر متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به آخرین تغییرات در روند گردش اُمیکرون در جامعه، اظهار کرد: ما امروز در انتهای پیک ششم قرار داریم اما اینکه می‌گویند اُمیکرون سویه خطرناکی نیست، اشتباه است. اما ثابت شده کسانی که به ویروس  اُمیکرون مبتلا می‌شوند ۴.۴ درصد در برابر سویه دلتا ایمنی بیشتری کسب می‌کنند. البته این در کشورهایی است که هنوز سویه دلتا فعال است.

وی درباره احتمال ابتلای دوباره بیماران به اُمیکرون، افزود: کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است دوباره به امیکرون مبتلا شوند، از این رو باید فاصله اجتماعی و تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند.

ناظر تأکید کرد: مشکل امروز ما در کرونا واکسن نزدن برخی هاست؛ باید تأکید کنم تنها متخصصان عفونی می‌توانند درباره واکسن نزدن یا زدن بیماران توصیه کنند و متأسفانه برخی پزشکان برخی بیماران خود را به عدم تززیق واکسن ترغیب می‌کنند و نتیجه آن مراجعه بیمار با فرم شدید بیماری کرونا به مطب‌هاست.

وی تأکید کرد: تجربه در ویروس اُمیکرون نشان می‌دهد افرادی که واکسن نزده‌اند شدت اُمیکرون در آنها کمتر از دلتا نبوده است و حتی مشاهده است که آن‌ بیماران بستری شده‌اند و یا مجبور شده‌ایم داروها را با شدت بیش‌تری برای آنها تزریق کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Sweden
چون اول گفتيد يك دوز بزنيد، بعد كرديددودوز ، بعد هم سه دوز، اين فرمون پيش بريد تا آخر عمر بايد واكسن زد!
Iran, Islamic Republic of
....
زیرا بسته ی مبارزه با کرونا فقط در واکسیناسیون جمعی خلاصه نمی شود در جاییکه همه ی محدودیت ها را برداشته اید واکسیناسیون جمعی هیچگونه کارایی نداشته وندارد