سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۱

مصرف بنزین رکورد زد؛ نگرانی بابت تامین بنزین وجود ندارد

پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 795614
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به مصرف بالای بنزین در ایام تعطیلات نوروز از اتخاذ تمهیدات لازم برای عرضه بدون مشکل بنزین در تمامی این ایام خبر داد.
نگرانی بابت تامین بنزین وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز، تسنیم نوشت: یکی از شاخصه‌های ایام نوروز هر سال، رشد مصرف بنزین ناشی از افزایش تردد‌های برون شهری و مسافرت‌های نوروزی جاده‌ای مردم در این ایام است.

در نوروز ۱۴۰۱ نیز پس از دو سال تجربه نوروز با محدودیت‌های کرونا، با کاهش همه‌گیری این ویروس، محدودیت‌های سفر‌های نوروزی برداشته شده و مردم در اقصی نقاط کشور در حال گذراندن تعطیلات و اقدام به سفر‌های نوروزی به ویژه از مسیر‌های جاده‌ای و با استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند.

وزیر نفت روز دوشنبه (یکم فروردین ماه ۱۴۰۱) در بازدیدی سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع میانگین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر بنزین در کشور در فاصله روز‌های ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (۲۵ تا ۲۹ اسفند) ۲۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰، شاهد ثبت یک رکورد جدید در مصرف بنزین کشور با ثبت مصرف ۱۳۱ میلیون لیتر بنزین در این روز بودیم.

میزان مصرف بنزین در دو روز پایانی سال ۱۴۰۰ و دو روز ابتدایی سال جدید بدین صورت است:
 

با وجود رشد مصرف بنزین در ایام نوروز امسال، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص تأمین بنزین مورد نیاز مردم در این ایام گفت: "با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای مصرف بنزین کشور، هماهنگی و برنامه‌ریزی در بخش‌های تولید، انتقال و ذخیره‌سازی به‌نحوی انجام شده است که بنزین به قدر کفایت وجود دارد و مشکلی در زمینه تأمین سوخت نوروزی در کشور وجود ندارد. "
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چرا اینقدر سوخت مصرف میشه؟؟!!! رئیس پلیس میگه خودروی آب سوز استفاده کنید